معاون اجتماعی فرهنگی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری :

زمینه فعالیت اتاق های فکر جدید طراحی شده و دور نمای فعالیت آنها امیدوارکننده است

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۹:۰۴:۴۲
کد خبر: ۴۱۸۱۹۱
زمینه فعالیت اتاق های فکر جدید طراحی شده و دور نمای فعالیت آنها امیدوارکننده است

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، سلیمان پاک‌ سرشت در جلسه کارگروه کشاورزی نشست راه‌اندازی و تشکیل اتاق فکری استانی که در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه و با حضور مدیران بخش دولتی، تشکل‌های صنفی، دانشگاهیان و متخصصان بخش کشاورزی این استان در دانشگاه رازی برگزار شد،  گفت : امیدوارم با برگزاری این نشست به یک تحلیل و اولویت‌بندی در مسائل کلیدی حوزه کشاورزی برسیم.

 وی گفت: پرسش بزرگ حوزه کشاورزی در استان کرمانشاه را با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی در این استان تحلیل چرایی پدید آمدن و حل نشدن مسائل بزرگ حوزه کشاورزی در این استان عنوان و ابراز امیدواری کرد: در این نشست‌ به فهرستی از راهکارها در راستای شکوفایی و توسعه بخش کشاورزی در استان دست یابیم.

معاون اجتماعی فرهنگی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه سفرهای استانی از دیرباز راهکار خوبی برای ارتباط با استان ‌ها بوده است، گفت: نگاه دولت به سفرهای استانی با نگاه سیاست‌گذاری مشارکتی پیوند خورده است.

مدیر شبکه اتاق‌های فکر استانی وجه جدی سفرهای استانی دولت تدبیر و امید را توجه به مسائل و چالش‌های اساسی پیش‌روی توسعه استان‌ها عنوان کرد و گفت: از آنجایی که حل مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف به تنهایی توسط دولت امکان‌پذیر نیست، این نگاه و تلاش در راستای درگیر کردن بخش‌های غیردولتی در مدیریت سفرهای استانی جدی تلقی می‌شود.

 دکتر پاک ‌سرشت هدف از برگزاری اینگونه نشست ‌ها را هدایت به سمت محورهای مطرح شده در کارگروه‌های مختلف اتاق‌های فکر عنوان کرد و افزود: خروجی این کارگروه‌ها به شکل گزارش‌های راهبردی در اولویت برنامه‌های دولت قرار خواهد گرفت.

پاک ‌سرشت افزود: انتظار می‌رود در اتاق‌های فکر راهکارهای لازم برای برون رفت از مسائل و مشکلات استانها شناسایی شده و خروجی آنها در سفر استانی رییس جمهور مطرح شود.

مدیر شبکه اتاق‌ های فکر استانی با تاکید بر اینکه اتاق فکر یک مفهوم تکراری است، گفت: امید است این ساختار جدید بتواند متفاوت از گذشته‌ نقش اساسی  داشته باشد و به‌زودی شاهد رونق بیشتر اتاق ‌های فکر و بازتاب آن در سطح استان‌ ها باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز