کرمانشاه میزبان نخستین جشنواره سراسری اقوام ایرانی

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۰۷:۴۰:۱۳
کد خبر: ۴۱۹۸۸۲
کرمانشاه میزبان نخستین جشنواره سراسری اقوام ایرانی
جشنواره اقوام ایرانی با حضور جمع کثیری از قومیت های مختلف ایران از ۳۱ مرداد لغایت ۵ شهریور ۹۵ به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از حضور ۱۶ منطقه قومی در این جشنواره خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در چهار بخش موسیقی، تئاتر آیینی، لباس محلی و صنایع دستی با یکدیگر رقابت می کنند.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با همکاری معاونت هنری، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کرمانشاه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و موسسه فرهنگی و هنری شکوه انقلاب از بانیان این جشنواره هستند که سعی دارند به منظور معرفی و شناساندن همبستگی و انسجام هویت اقوام ایرانی و در راستای منویات مقام معظم رهبری در ایجاد اتحاد ملی و انسجام اسلامی این جشنواره را که نخستین جشنواره سراسری اقوام ایرانی است برگزار کنند.

اهداف جشنواره

رحیمی زنگنه، «حفظ و اشاعه میراث معنوی اقوام ایرانی»، «ایجاد همدلی اقوام ایرانی در راستای وحدت اسلامی»، «زنده نگه داشتن مناسک و آیین ها و ادبیات کهن اقوام ایرانی»، «تبادل آثار هنری و شناساندن آیین های اقوام ایرانی به یکدیگر»، و «زنده کردن و بازسازی آیین های کهن فراموش شده اقوام ایرانی» را اهداف اصلی نخستین جشنواره سراسری اقوام ایرانی برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خصوص بخش های مختلف جشنواره مذکور نیز گفت: «آیین های نمایش در قالب اجرای صحنه ای»، «موسیقی، آواها و نغمه های محلی اقوام»، «نقالی و قوالی « «رویت گویی اسطوره ها و افسانه های اقوام»، «مد و لباس» و «صنایع دستی» بخش های مختلف این جشنواره را تشکیل می دهند.

وی هم چنین در خصوص شرایط حضور در جشنواره و نحوه ارسال آثار نیز گفت: حضور گروه های متقاضی در این جشنواره تنها با تکمیل و ارسال فرم ثبت نام در سایت جشنواره امکان پذیر است و به تمامی گروه های راه یافته براساس نظر دبیرخانه کمک هزینه حضور در جشنواره پرداخت می شود که این کمک هزینه علاوه بر هدایای نفیسی است که در بخش های مختلف جشنواره به برگزیدگان تعلق می گیرد.

رحیمی زنگنه ضمن اعلام اینکه فراخوان جشنواره منتشر شده و بر روی سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه درج شده است تاکید کرد: گروه های متقاضی باید آثار خود را براساس تقویم برگزاری جشنواره که در فراخوان نیز آمده است ارسال کنند.

شرایط حضور در جشنواره

وی اشاره ای نیز به جزئیات ارسال آثار در بخش های مختلف داشت و افزود: متقاضیان در بخش موسیقی باید پس از تکمیل فرم ثبت نام و آثار خود را در قالب لوح فشرده ارسال کنند، در بخش نمایش های آیینی نیز علاوه بر تکمیل فرم ثبت نام باید سه نسخه از نمایش نامه صحنه ای و میدانی در قالب فایل word و اجرای نمایش در قالب لوح فشرده ارسال شود. همچنین در بخش نمایش خیابانی باید سه نسخه از طرح و ایده نمایش های خیابانی در قالب فایل متنی و فیلم اجرای نمایش در قالب لوح فشرده به دبیرخانه واصل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در بخش های نقاشی، روایت گویی اسطوره ها و افسانه های اقوام  نیز باید علاوه بر فرم ثبت نام، فیلم اثر در قالب لوح فشرده ارسال شود. در بخش مد و لباس و صنایع دستی نیز باید علاوه بر فرم ثبت نام عکس نمونه آثار و رزومه کاری در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

تقویم زمانی جشنواره

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۱ تیر ماه ۹۵ اعلام کرد و در خصوص زمان داوری و برگزاری جشنواره نیز گفت: پس از بررسی و داوری آثار در تاریخ ۱۰ مرداد ۹۵ نتایج اعلام خواهد شد و جشنواره نیز در تاریخ ۳۱ مرداد لغایت ۵ شهریور ۹۵ برگزار می شود.

لازم به ذکر است؛ علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس: کرمانشاه- بلوار شهید بهشتی- جنب سینما استقلال- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز از طریق وب سایت : www.aghvamksh.ir یا شماره تلفن  ۳٨٢٤٢١٩١ اقدام کنند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز