وزیر بهداشت در آیین افتتاح فاز دوم بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب:

خدمات انجام شده در طول سه سال و نیم گذشته، متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی است/ رتبه ایران از نظر اعتبارات عمومی اختصاص داده شده به حوزه سلامت، در دنیا ۱۵۳ است

۱۳۹۶/۰۱/۲۵ - ۲۱:۲۸:۰۸
کد خبر: ۵۴۴۴۶۰
خدمات انجام شده در طول سه سال و نیم گذشته، متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی است/ رتبه ایران از نظر اعتبارات عمومی اختصاص داده شده به حوزه سلامت، در دنیا ۱۵۳ است
وزیر بهداشت ضمن تقدیر از دکتر فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس به دلیل حمایت از عملکرد دولت، گفت: امام راحل می فرمود یاس، از جنود شیطان است و سلول های مغز برخی افراد با ناامیدی و تبلیغ یاس رشد می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز در آیین افتتاح فاز دوم بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب، با اشاره به خدمات دولت یازدهم در حوزه های مختلف، اظهار داشت: خدمات انجام شده در حوزه های مختلف در طول سه سال و نیم گذشته، متعلق به یک وزارتخانه یا دولت نیست بلکه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و افرادی که در داخل و خارج از کشور، رفتار ما را نظاره می کنند، تمام قوا را یکی و در قالب حکومت جمهوری اسلامی می بینند.

وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت های دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی، گفت: فراموش نکرده ایم که در برهه ای از تاریخ کشور، ایران هراسی به اوج خود  رسیده بود که البته خودمان بیشتر از دیگران، فرصت را برای ایران هراسی فراهم کرده بودیم اما در دولت یازدهم با عنایت خدا، هدایت های مقام معظم رهبری و حمایت مسئولان و سران کشور، شرایط تغییر کرد.

دکتر هاشمی تاکید کرد: متاسفانه برخی تصور می کنند که در عرصه بین المللی باید یک طرفه پیروز شویم که این نوع تفکر، نادرست است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حوزه سلامت دو رویکرد عمده وجود دارد. برخی افراد، توجه به بهداشت، درمان و دارو و خدمت به بیماران صعب العلاج را هزینه می دانند و معتقدند که باید بجای هزینه کرد در حوزه سلامت، به ساخت ریل، جاده، پتروشیمی و ... بپردازیم.

دکتر هاشمی اضافه کرد: در مقابل این افراد، عده ای اعتقاد دارند که سلامت، محور توسعه است بنابراین ملتی پیشرفت می کند که از نظر جسمی، روحی، روانی و اجتماعی سالم باشد که باید برای سلامت جامعه، هزینه کرد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه رتبه ایران از نظر اعتبارات عمومی اختصاص داده شده به حوزه سلامت، در دنیا 153 است، افزود: نمایندگان مجلس تصور نکنند که با اجرای طرح تحول سلامت و اختصاص منابع به حوزه سلامت، کار خیلی بزرگی کرده ایم و لازم است که در این حوزه، هزینه بیشتری شود و ما سال گذشته در تامین منابع و وصول مطالبات خود مشکلاتی داشتیم که در پایان سال گشایشی در کار ایجاد شد و امیدواریم که در سال جاری، شاهد عقب ماندگی در پرداخت مطالبات بیمه ها نباشیم.

وزیر بهداشت به بازدیدهای قبلی خود در شهرستان اسلام آباد غرب اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار بخاطر شرکت در  مراسم تشییع شهید محمدرضا فتاحی به این شهر آمدم، دومین بار در عملیات مرصاد به اسلام آباد غرب آمدم و این عملیات ابتدای تلخ اما انتهای خوشی داشت.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: اسلام آباد غرب به دلیل موقعیت ویژه و دومین شهر بزرگ استان کرمانشاه باید به صورت ویژه دیده شود تا بیماران دیگر مجبور نباشند برای درمان، به سایر شهرها مراجعه کنند.

وزیر بهداشت افزود: حتما باید اعمال جراحی پیشرفته و سخت مانند جراحی قلب و مغز در این شهرستان انجام و بیمارستان قدیمی نیز بازسازی و نوسازی شود.

دکتر هاشمی در پایان یادآور شد: تجهیزات پزشکی و متخصصان مورد نیاز به تدریج تامین می شوند اما تامین متخصص و ماندگاری آن، از ساخت ساختمان و فضای بهداشتی و درمانی، دشوار تر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز