معاون فرماندار روانسر :

تحولات فرهنگی زمان‌بر و دیربازده است

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۴:۰۶:۳۱
کد خبر: ۵۵۳۶۳۳
نوری گفت: تحولات فرهنگی زمان‌بر و دیربازده است، اما باید با صبوری برنامه‌ها‌ی تدوین شده آن‌ها را در سطح کشور پیاده و اجرا کرد.
 
به گزارش خبرگزاری برنا، بساطعلی نوری در کارگاه آموزشی مروجان کتاب ((جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوانان)) که در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان روانسر  برگزار شد، اظهار داشت: ایران از دیرباز در اوج عظمت و تحول در تمامی زمینه‌ها بوده است و میراثی که خیلی از کشورها به آن افتخار می‌کنند متعلق به ایران است که در اثر تحولات تاریخ (از آتش‌زدن کتابخانه‌ها تا سلطه اعراب بر ایران) دچار عقب‌ماندگی فرهنگی شده‌ایم.

معاون فرماندار روانسر با بیان اینکه وظیفه ما جبران این عقب ماندگی‌ها است، تصریح کرد: سخت است، اما شدنی است و این رسالت بر عهده فرهنگ دوستان و سفیران علم و ادب است.

نوری ادامه داد: سال‌ها پیش از این، وضعیت کتابخوانی بهتری داشتیم به طوری که کتابخانه مملو از جمعیت بود با خواهش و علاقه‌ فراوان عضو کتابخانه می‌شدند، اما امروز صاحبان نشر و چاپ در حال ورشکستگی هستند و این یعنی ما برای این مساله بسترسازی نکرده‌ایم و با تحولات روز هماهنگ نیستیم.

وی گفت: : فرهنگ زیربنا است و بقیه مسایل روبنای اجتماع، اگر ما بتوانیم فرهنگ را اصلاح کنیم روبناها را راحت‌تر می‌توانیم تغییر دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز