دکتر رازانی:

دولت دوم دکتر روحانی کارنامه بسیار موفق تری را به نمایش خواهد گذاشت / سال ۹۶ سال توفیقات مهم در استان کرمانشاه است

۱۳۹۶/۰۳/۰۵ - ۱۳:۲۶:۱۳
کد خبر: ۵۶۴۰۳۶
استاندار کرمانشاه گفت: دولت به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی کشور و همچنین حل مشکلات باقی مانده با دنیا است و کاری که در این مرحله صورت می گیرد عظیم تر از گذشته خواهد بود و دولت در دور دوم کارنامه بسیار موفق تری را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر رازانی ظهر پنجشنبه در جمع ستاد اصلاح طلبان حامی دکتر روحانی ضمن تجلیل از حضور باشکوه و گسترده مردم در انتخابات؛ اظهار داشت: امروز در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی نهادهای مختلف به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با رأی مردم انتخاب می شوند که این موضوع جلوه بارزی از مردمسالاری دینی و دموکراسی محسوب می شود.

استاندار کرمانشاه افزود: بعد از جایگاه والای رهبری، ریاست جمهوری عالی ترین مقام کشور محسوب می شود که جناح ها و جریان های مختلف درون نظام و به ویژه دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی و اعتدال با یکدیگر یک رقابت بسیار جدی برای پیروزی در این عرصه دارند.

این مقام عالی استان اظهار داشت: در این زمینه باید در درجه اول قدردان مقام معظم رهبری باشیم. ایشان با هدایت های عالمانه خویش فضایی را فراهم کردند تا یک رقابت انتخاباتی به معنی واقعی آن در کشور شکل بگیرد و مطالبی که شاید در شرایط دیگری قابل عنوان نبود در تجمعات، جلسات و مناظره ها توسط نامزدهای هر دو جناح مطرح شد و در نهایت مردم با رأی خود در مورد آن ها قضاوت کردند.

وی تصریح کرد: برخی بی نزاکتی ها، تهمت ها و رفتارهای ناپسند در طول این ایام صورت گرفت که برای مردم آزار دهنده بود که با توجه به برد قاطعانه دکتر روحانی و همراهانشان امروز نباید خیلی به آن موضوعات برگردیم.

دکتر رازانی افزود: این انتخابات در شفافیت کامل برگزار گردید و فرصتی برای مردم فراهم شد تا نامزدها و تفکراتشان را به شکل مناسبی بشناسند و از سر شعور و شناخت به آن ها رأی دهند.

این مقام عالی استان میانگین مشارکت مردم کرمانشاه در انتخابات ریاست جمهوری را همپای کل کشور ارزیابی کرد و گفت: میانگین مشارکت مردم در کل کشور 73 درصد بود که این میزان در استان کرمانشاه به 72 درصد رسید.

وی با اشاره به افزایش آرای دکتر روحانی در دور دوم ریاست جمهوری اظهار داشت: دکتر روحانی در کل کشور با رأی قاطع 57 درصدی به ریاست جمهوری رسید که در مقایسه با آرای 51 درصدی ایشان در دور قبل، رشد چشمگیری را نشان می دهد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از دو سوم آرای استان به دکتر روحانی داده شد در ادامه اظهار داشت: در دوره گذشته مردم استان کرمانشاه 62 درصد از آرای خود را به آقای دکتر روحانی دادند و از این لحاظ رتبه ششم را در میان استان های کشور داشتند. این دوره میزان آراء به دکتر روحانی به بیش از 68 درصد افزایش یافت و کرمانشاه از این به لحاظ  استان پنجم در کل کشور شد.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر این نکته که دکتر روحانی انتخاب اول تمامی شهرستان های استان بود در ادامه اظهار داشت: کرمانشاه یک ایران کوچک است و دارای تنوع مدهبی و آیینی بسیاری می باشد و مردمان اهل سنت، شیعه و یارسان با برخورداری از یک پیشینه ی افتخارآمیز ایرانی چندهزارساله، به صورت مسالمت آمیز و در نهایت دوستی در کنار هم زندگی می کنند.

دکتر رازانی افزود: در دوره گذشته دکتر روحانی انتخاب اول جمعیت اهل سنت و شیعه استان بود و شهرستان هایی که جمعیت اهل حق داشتند رتبه های بعدی را تشکیل می دادند. اما در این دوره با همراهی بزرگان این جمعیت، 88 درصد از رای دهندگان شهرستان دالاهو به دکتر روحانی رأی دادند و این شهرستان رتبه اول را در کل استان کسب کرد. شهرستان های منطقه اورامانات و شهرستان های قصرشیرین، اسلام آباد و کرمانشاه در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

استاندار کرمانشاه در دنباله سخنانش اولویت بندی را از ویژگی های ممتاز مدیریتی دکتر روحانی برشمرد و گفت: دکتر روحانی در بهار سال 92 و از همان دوران آغاز تبلیغات ریاست جمهوری رفع تحریم ها و موضوع هسته ای را به عنوان اولویت یک خویش انتخاب کرد که با تصویب برجام به این وعده عمل کرد.

وی ادامه داد: دولت بلافاصله بعد از موضوع برجام به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی کشور و همچنین حل مشکلات باقی مانده در عرصه بین الملل است و کاری که در این مرحله صورت می گیرد عظیم تر از گذشته خواهد بود.

این مقام عالی استان تصریح کرد: معمولاً عملکرد بسیاری از دولت ها در دور دوم ضعیف تر از دور اول است ولی با قاطعیت می گویم دولت دکتر روحانی در دور دوم کارنامه بسیار موفق تری را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

وی افزود: رأی بسیار بالای مردم کرمانشاه به دکتر روحانی این توان را به مدیریت ارشد استان بخشیده تا مطالبات استان را با جدیت بیشتر و روحیه ای مضاعف پیگیری کند و دولت نیز حتماً توجه ویژه ای به توسعه این منطقه خواهد داشت.  

دکتر رازانی در پایان سخنانش سال 96 را سال توفیقات مهم در استان کرمانشاه معرفی کرد و اظهار امیدواری کرد استان سال های خوبی را پیش رو داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز