سالمی آب شرب روستاهای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۲:۲۶:۴۵
کد خبر: ۶۴۹۹۰۷
سالمی آب شرب روستاهای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آب شرب روستاهای مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از جمله سرپل‌ذهاب سالم است.

علی سبحانی مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: بحث آلودگی و غیرقابل شرب بودن آب روستاهای زلزله‌زده استان کرمانشاه به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که آب به صورت کلرزنی و تصفیه شده وارد مدار می‌شود.

وی گفت: علاوه بر آن کارشناسان مرکز بهداشت، پس از تائید کیفیت آب توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه، آزمایش‌های لازم را برای کنترل کیفیت انجام می‌دهند.

سبحانی ادامه داد: عموماً منابع آب روستاها از طریق چاه تأمین می‌شود و همکاران ما به همراه کارشناسان مرکز بهداشت به صورت روزانه کیفیت و سالم بودن آب را کنترل می‌کنند.

وی افزود:  اگر هم در روزهای اخیر آب یکی دو روستا تغییر شکل داده و مقداری کدر یا گل‌آلود شده است به دلیل پس لرزه‌های متعدد و گاه با ریشترهای بالا در مناطق زلزله زده است که ممکن است باعث شکستگی و یا ترک خوردن مخازن تأمین آب شده باشد که آن هم به سرعت توسط همکاران مستقر در این مناطق ترمیم و رفع می‌شود.

 مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: پس از تعمیر و مرمت محل شکستگی و یا ترک خوردگی، آبی که قرار است وارد مدار شود توسط آزمایشگاه سیاری که در مناطق زلزله زده راه اندازی شده کنترل کیفیت می شود.

سبحانی ادامه داد: 700 هزار بطری آب بسته‌بندی شده در مناطق روستایی زلزله‌زده طی یک ماه اخیر توزیع شده است.                                                               

   وی افزود: علاوه بر آن 25 تانکر سیار بالغ بر 110 سرویس آب شرب به افراد حادثه دیده ارائه می کردند.

مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: در مدت یک ماه اخیر 110 روستای زلزله‌زده در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به شکل روزانه کار آبرسانی به آن‌ها انجام می‌گرفت.

سبحانی ر سالم بودن آب شرب روستاهای زلزله‌زده استان کرمانشاه تأکید کرد و گفت: روزانه 10 نفر از مدیران ستادی شرکت آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا می‌کنند و آماده پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات احتمالی آن‌ها را دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز