اتمام آواربرداری ۵۰۰۰ واحد زلزله‌زده در کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۰/۰۱ - ۱۲:۵۱:۲۹
کد خبر: ۶۵۲۶۴۷
اتمام آواربرداری ۵۰۰۰ واحد زلزله‌زده در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست ستاد بحران شهرستان سرپل‌ذهاب که با حضور وزیر دفاع تشکیل شد.

مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این نشست گفت: اکنون ۹ استان کشور معین استان کرمانشاه هستند و در ۹منطقه مستقر شدند، بر آورد خسارات تقریباً تمام شده و در آستانه و شروع بازسازی هستند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ واحد را کارشناسی کردیم که از این تعداد ۳۸۴۹۴ واحد صد در صد تخریب شده و باید احداث شوند و از این تعداد ۲۸۸۱۰ واحد روستایی و ۹۸۴۸ واحد احداثی شهری است، بیش از ۵۳ هزار واحد تعمیری است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این واحدها در ۱۵۹۴ روستا هستند و بیشترین خسارت مربوط به شهر سرپل ذهاب است. ۲۵۸ روستا بیش از ۵۰ درصد تخریبی دارند.

وی افزود: تاکنون ۳۰ هزار واحد تشکیل پرونده دادند و در روستاها ۸۱۳ واحد پی کنی کردند، افزود: ۲۵۰۰ واحد تعمیری کار خود را شروع کردند.

مهدیان ادامه داد: ۱۱۴۰۰ واحد به بانک معرفی شدند و ۱۹۷۱ واحد موفق به عقد قرار داد با بانک شدند، به ۵۰۰۰ واحد نیز بلاعوض پرداخت شده و روزانه ۴۰۰ نفر به این تعداد افزوده می‌شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون به واحدهای احداثی شهری شش میلیون تومان، روستایی پنج میلیون تومان داده می‌شود و تسهیلات احداثی شهری ۴۰میلیون تومان و روستایی ۳۰میلیون تومان است، واحدهای تعمیری ۱۲میلیون تومان است.

مهدیان ادامه داد: تاکنون کار آواربرداری از بیش از پنج هزار واحد انجام شده است، پروانه و نقشه و نظارت برای احداث واحد تا صد متر مجانی است و ما تامین می‌کنیم.

وی افزود: به مشکل کمبود مصالح در شهر سرپل ذهاب اشاره کرد و ادامه داد: پول مصالح را دولت پرداخت می‌کند و تقاضای ما این است که عاملین در این راستا همکاری لازم را به عمل آوردند.

مهدیان گفت: همچنین سیمان برای واحدها رایگان است که توزیع می شود و تلاش میکنیم تا قبل از فصل گرما سقف واحدهای صد در صد تخریب شده، ساخته شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز