امضاء تفاهم‌نامه همکاری فیمابین دانشگاه رازی و پالایشگاه نفت کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۸:۰۲:۲۷
کد خبر: ۶۶۵۹۵۳
امضاء تفاهم‌نامه همکاری فیمابین دانشگاه رازی و پالایشگاه نفت کرمانشاه
دانشگاه رازی و پالایشگاه نفت کرمانشاه به منظور استفاده موثر از دستاوردهای علمی در پروژه‌های صنعت نفت، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  محمدابراهیم اعلمی آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اقتصاد بیمار کشور را ناشی از دوری صنعت و دانشگاه است.

 وی افزود: برای پیشرفت کشور راهی جز پیوند علم با صنعت نیست و توسعه بدون نگاه علمی داشتن به پدیده‌ها، اجتناب ناپذیر است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: خواستار دولت و بخش خصوصی بایستی به شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه کشور توجه جدی نماید.

 اعلمی آل‌آقا ادامه دادک  سال‌ها است که از رابطه نزدیک صنعت و دانشگاه حرف می زنیم ولی درعمل ضعیف عمل شده است و امیدواریم این وضعیت تغییر کند.

وی افزود شرکت دانش بنیان؛ شرکت‌های هستند که بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی به منظور افزایش علم و ثروت دست به اختراع، نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیق می‌زنند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه پالایشگاه نفت کرمانشاه را نماد صنعت کرمانشاهیان که از سال های دور با آن خاطره دارند دانست و اظهار امیداوری کرد با واگذاری این پالایشگاه به بخش خصوصی و در ارتباط نزدیک با مراکز علمی شاهد انجام پروژه های نوآورانه و خلاقانه که مایه توسعه استان کرمانشاه شود، باشیم.

سهراب براندیشه رئیس هیأت مدیره شرکت پالایش نفت کرمانشاه نیز گفت: رابطه نزدیک صبنعت و دانشگاه یکی از شاخصه‌های توسعه است.

 وی افزود: بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی نتیجه دوری صنعت و دانشگاه است.

رئیس هیأت مدیره شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی باید در صنایع نفتی استان پایگاه عملیاتی داشته باشد، براندیشه ادامه داد:  پیوند مباحث تئوری و علمی نخبگان دانشگاهی به علم روز، تجهیزات و آزمایشگاه‌های گران قیمت و مجهز در کنار واحدهای عملیاتی و صنعتی، منجر به خلاقیت، نوآوری و صنعت جدید برای پیشرفت می‌شود.

وی به واگذاری 60 درصدی پالایشگاه نفت کرمانشاه به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: شرکت نفت تابع محض قانون است.

براندیشه ادامه داد: همکاری روز افزون با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهیان در راستای ارتقاء بهره‌وری، تنوع تولید و افزایش ظرفیت تولید اولویت مهم شرکت نفت کرمانشاه است

وی افزود: پالایشگاه نفت کرمانشاه در سال 1301 در نفت شهر قصرشیرین با تولید 2 هزار بشکه نفت سبک در روز شروع به کار کرد و در سال 1313 با تولید پنج هزار بشکه نفت به شهر کرمانشاه انتقال یافت.

براندیشه گفتک پالایشگاه نفت کرمانشاه در سال 95 با ظرفیت حدود 25 هزار بشکه نفت در روز و تولید پنج فرآورده اصلی نفتی در یک مزایده60 درصد سهامش به مبلغ 2هزار و 800میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شد.

ابراهیم باقری مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه نیز گفت: واگذاری پالایشگاه نقطه عطفی در تاریخ آن است.

 وی افزود: در سال‌های اخیر پالایشگاه کرمانشاه وضعیت خوبی نداشت.

مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه نیز گفت: هدف از واگذاری پالایشگاه را ایجاد تنوع و خلاقیت در تولید محصولات نفتی، ایجاد صنعت جدید مرتبط با فرآوری های نفتی و افزایش حاشیه سود بیشتر است.

باقری ادامه داد: تغییر مدیریتی و مالی پالایشگاه نفت کرمانشاه از سیستم دولتی به بخش خصوصی عامل رونق این صنعت در استان کرمانشاه است.

 وی افزود: همکاری دانشگاه‌ها با شرکت نفت هر دو نهاد را منتفع خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز