ضرغامی:

رسانه‌ای که صداقت ندارد اصلاً رسانه نیست

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۷:۴۴:۱۵
کد خبر: ۶۶۷۴۸۰
رسانه‌ای که صداقت ندارد اصلاً رسانه نیست
کسی قائل به محدود کردن فضای مجازی در کشور نیست

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اختتامیه دومین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر که امروز(چهارم بهمن) در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد.

عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در این مراسم گفت: هیچ کس قائل به محدود کردن فضای مجازی در کشور نیست که فضای مجازی محدود و دراختیار مردم قرار نگیرد.

وی افزود: متاسفانه در اغتشاشات اخیر جنبه منفی فضای مجازی دیده شد، به همین دلیل اقدامات سلبی ومدیریت شده در خصوص آن انجام گرفت.  

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: اگر درست نگاه کنیم فضای مجازی برای کمک به انقلاب اسلامی و افزایش نظارت‌های عمومی بسیار کمک کننده است.

ضرغامی به نقش مثبت فضای مجازی در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: فضای مجازی در این زلزله باعث ایجاد یک همبستگی ملی و امدادرسانی عمومی شد.

وی افزود: همچنین خدمات و اقدامات قابل تقدیر دستگاه‌های مختلف را نشان داد.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: البته عکس این موضوع نیز اتفاق افتاد و کسانی از این فضا سواستفاده کردند و به کشور لطمه زدند.

ضرغامی ادامه داد: اگر از این فضا درست استفاده کنیم همگرایی ملی بوجود می‌آید.

وی افزود: امروز وظیفه ملی و انقلابی همه ما فعالان رسانه‌ای به ویژه در فضای مجازی بسته‌بندی حرفه‌ای از تمدن ایرانی اسلامی است که اگر این کار را نکنیم تمدن ایرانی اسلامی دفن می‌شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: قدرت تولید فرهنگ و تمدن ایرانی فوق‌العاده است.

ضرغامی ادامه داد: زمانی ما ملت آپلود بودیم و اکنون به ملت دانلود تبدیل شده‌ایم، باید جریان رامعکوس کنیم زیرا پشتوانه معارف انقلابی و دینی ما قوی است.

 وی افزود: ما آموزش فضای مجازی را کم داریم و بزرگان خود را کمتر با این فضا آشنا کرده‌ایم.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور به سرعت و پیشرفت فضای مجازی دردنیا اشاره کرد و گفت: با سرعتی که فضای مجازی دارد، هر روز یک کشف و خلاقیت جدید در آن بوجود می آید. در این حوزه مقداری عقب مانده‌ایم که باید جبران شود.

ضرغامی ادامه داد: اقدامات و فعالیت‌های شورای عالی فضای مجازی درحوزه پیام رسان های داخلی بیشتر شده است.

وی افزود: تا ظرف چند ماه آینده موضوع پیام رسان‌های داخلی را دستور کار قرار داده و پس از آن به موضوع فضای مجازی خواهیم پرداخت.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: امروز مفهوم قدرت در دنیا عوض شده و قدرت کشورها درفضای مجازی است.

ضرغامی ادامه داد: مسئله یابی و نه مسئله سازی و نیز برآورده کردن انتظارات مردم کار اصلی رسانه است.

وی افزود:  صداقت و شجاعت ابوذر زبان و مشی وی را ماندگار کرد.

 عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: رسانه اگر صداقت نداشته باشد اصلاً رسانه نیست.

ضرغامی ادامه داد: برخی از رسانه‌ها فقط رسانه کارمندی هستند، به این معنا که از سرتکلیف گزارشی می‌دهند، بودجه‌ای می‌گیرند و سابقه ای کسب می‌کنند.

وی افزود: نگاه به برخی از رسانه‌ها نیز نگاه آقازادگی است،  درحالی که رسانه یک رسالت است.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: گاهی روحیه آقازادگی در رسانه‌ها بیداد می‌کند.

وی افزود:  روزنامه نگار حرفه‌ای کسی است که این صفت‌ها را نداشته باشدو مانند ابوذر در طرح پیام و خبر شجاعت  و صداقت داشته باشد.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: به توصیه های مقام  معظم رهبری به مستند سازان اشاره کرد و افزود:شجاعت در رسانه به این معنا است که از حقی دفاع کند، هرچند که فضای رسانه‌ای وی را به شدت به خاطر آن محکوم کند.

ضرغامی ادامه داد: اگر رسانه ها کسی را نقد می کنند باید با تمام وجود از روی عشق ودلسوزی باشد، در آن صورت آن نقد صداقت دارد.

وی افزود: آن آسیبی که امروز به شدت به فضای رسانه‌ای کشور لطمه می زند این است که هرکس بخواهد به نظام جهموری اسلامی ایران آسیب بزند و یا آن راتضعیف کند آن را شجاعت تلقی می‌کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: بلای جان نیروهای انقلابی خودسانسوری است.

ضرغامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت بزرگ ملت ایران هستند که اگر کوچک‌ترین آسیبی به ایشان برسد مانند این است که ستون خیمه نظام کشیده می‌شود که در آن صورت همه از بین می‌روند.

وی افزود: این مسئله را احزاب و جریان‌های سیاسی هم می‌دانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز