رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

جبران تاثیرات عمیق کرونا بر اقتصاد استان بسیار سخت خواهد بود

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۰۹:۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۳۶۴۴
جبران تاثیرات عمیق کرونا بر اقتصاد استان بسیار سخت خواهد بود
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تغییراتی را در اقتصاد جهان و ایران داشته و خواهد داشت، گفت: جبران تاثیرات عمیق کرونا بر اقتصاد استان با توجه به محدودیت اعتبارات و امکانات، بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده در پنجاهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی میزان خسارت وارده بر بخش کشاورزی به دلیل بیماری کرونا، افزود: اگر برای جبران حداقل بخشی از این خسارت‌ها تصمیم و اقدام فوری صورت نگیرد متاسفانه این روند در کسب و کارها و اقتصاد استان در سال‌های آینده نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: اتاق کرمان در کوتاه مدت تاثیرات اقتصادی بیماری کرونا در بنگاه‌ها و بخش خصوصی را بررسی کرده و با هدف حرکت اقتصاد استان در مسیر درست، در فاز نخست از 310  فعال اقتصادی نظرسنجی شده است. طبیب زاده تصریح کرد: با توجه به اهمیت دو محصول پسته و خرما در استان به عنوان دو کالای صادراتی مهم، این نشست به بررسی تاثیر کرونا بر این دو محصول اختصاص دارد و سایر بخش های حوزه کشاورزی مانند گلخانه ها و دام و طیور نیز در نشست بعدی بررسی خواهد شد.

رئیس اتاق کرمان در ادامه با انتقاد از اینکه بین ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل ها در مرکز و اجرایی شدن آن‌ها در استان ها و شهرستان ها فاصله زمانی بسیاری وجود دارد، اظهار کرد: درخواست بخش خصوصی از دولت این است که تصویب هر بخش نامه در دولت و اعلام رسمی آن در رسانه ها، به عنوان ابلاغ رسمی کشور و لازم‌الاجرا باشد تا زمان کمتری از دست برود. وی گفت: با توجه به اینکه در دوران های مختلف در کشور، قانون نوسازی صنایع نساجی، قانون نوسازی صنایع، قانون حمایت از تولید و... متناسب با شرایط آن زمان به تصویب رسیده، اکنون نیز بهتر است چندوجهی بودن قوانین در یک قانون جمع شود و قانون اداره بنگاه‌ها در شرایط ویژه مانند شرایط کنونی به تصویب برسد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز