زنبورستان‌های استان کرمان، عاری از هر بیماری

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۱:۰۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۶۹۱۵
زنبورستان‌های استان کرمان، عاری از هر بیماری
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: زنبورستان‌های استان از نظر بیماری‌های زنبورعسل تحت کنترل و نظارت دامپزشکی هستند و با بررسی بیش از ۹ هزار کلونی هیچ آلودگی در زنبورستان‌های استان مشاهده نشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین رشیدی در این خصوص اظهار داشت: از بیش از ۷۰ زنبورستان استان کرمان در سال گذشته نمونه برداری صورت گرفت و با بررسی پایش‌ها، وضعیت آلودگی زنبورستان‌ها در حال حاضربسیار مطلوب بوده است.

او افزود: یکی از اهداف دامپزشکی مبارزه و کنترل بیماری‌های زنبور عسل و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به زنبورداران است و دامپزشکی از جمله ارگان‌هایی است که فعالیت‌های مشخصی را برای بررسی مسائل بهداشتی، مدیریتی و فصلی زنبورستان‌ها انجام می‌دهد.

رشیدی تصریح کرد: با پایش بیش از ۹ هزار کلونی در سطح استان، عامل بیماری آکاراپیس از هیچ زنبورستانی جدا نشده بود و آلودگی کندو‌ها به سایر بیماری‌های زنبور، از جمله، واروا، نوزما و لوک آمریکائی و اروپایی هم کمتر از حد انتظار بوده است.

اوگفت: هر ساله در طی پایش استانی، میزان آلودگی کندو‌ها به بیماری‌های واروا، نوزما، آکاراپیس و لوک آمریکائی و اروپایی بررسی می‌شود که در سال گذشته بیش از ۹۰۰۰ کلونی در استان مورد پایش قرار گرفتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز