جهانگیر سلیمانی دامنه، دبیر هیئت فوتبال جیرفت:

یک چشم انداز ۸ ساله و مدون برای فوتبال شهرستان جیرف تدوین کردیم/ هر شش ماه یک بار، عملکرد هیئت فوتبال جیرفت را مورد نقد و واکاوی قرار می‌دهیم/۵۱۵ مسابقه را در رده‌های مختلف ساماندهی و برگزار کرده‌ایم/ با برگزاری دورهای آموزشی و بازآموزی، زمینه توسعه منابع

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۶:۳۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۲۲۲۱
دبیر هیئت فوتبال جیرفت گفت: تلاش نمودیم تا با صرف وقت و دقت کافی، به تدوین یک چشم انداز 8 ساله و مدون برای فوتبال شهرستان بپردازیم و به نوعی نقشه راه و مسیر آتی فوتبال جیرفت را ترسیم نماییم.

برای بررسی آخرین وضعیت فوتبال در جیرفت، با جهانگیر سلیمانی‌دامنه، دبیر هیئت فوتبال شهرستان جیرفت به گفت‌وگو نشسته‌ایم که ماحصل آن در ادامه می‌آید:

 

**چه مدت در مجموعه هیئت فوتبال مشغول به فعالیت هستید.

مجموعه جدید هیئت فوتبال شهرستان جیرفت در پاییز سال 1397 و با انتصاب جناب آقای علی جلالی که حاصل خرد جمعی جامعه فوتبال شهرستان بود، شروع به فعالیت نمود. در مجموع می‌توان عنوان نمود که قریب به 18 ماه از عمر حضور اینجانب در هیئت فوتبال می‌گذرد.

 

**فوتبال شهرستان جیرفت در زمان شروع به کار مجموعه جدید، چه جایگاهی قرار داشت؟

به صورت کلی باید گفت که علی‌رغم تمامی زحمات رؤسا و اعضا ادوار گذشته هیئت‌های فوتبال شهرستان، مجموعه جدید هیئت، فوتبال جیرفت را در شرایطی تحویل گرفت که فاقد هرگونه ساختار، ساختمان اداری، امکانات و تجهیزات اداری، برنامه، تقویم، سربرگ، لوگو و ... غیره بود و تنها یادگار ده، دوازده سال گذشته یک مُهر بود. همچنین فوتبال جیرفت در این زمان نزدیک به یک دهه را بدون هرگونه سیستم منظم لیگی در هیچ یک از رده های پایه و بزرگسالان سپری کرده و تنها گاها شاهد مسابقات ابتری همانند جام دهیاری‌ها بود. در زمینه ساختارهای باشگاهی نیز با توجه به فعالیت جزیره‌ای مدارس و باشگاه‌های فوتبال و فوتسال، هیچ گونه ارتباط ساختاری بین آن‌ها و مجموعه هیئت وجود نداشت و مجوز فعالیت قریب به اتفاق باشگاه‌ها دچار اشکال بود. در زمینه حضور در لیگ‌های استانی و کشوری، نیز تیم‌های ایثار و شهیدان زحمتکشان به ترتیب در لیگ‌های برتر فوتسال و فوتبال استان حضور داشتند و شهرستان در سطح کشور فاقد هرگونه تیمی بود. در زمینه توسعه منابع انسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی نیز آخرین کلاس برگزار شده مربوط به دوره داوری درجه سه فوتبال بود که قریب به 7 سال پیش و به همت علی جلالی رئیس وقت کمیته داوران هیئت برگزار شدده و ماحصل آن 20 داور فعال بود.

 

**به صورت کلی برنامه های خود برای توسعه فوتبال جیرفت در دوره حضور در این مجموعه را تشریح نمایید.

براساس اصول پذیرفته شده علم مدیریت، هر سازمان هدفمندی، در راستای میل به اهداف متعالی خود، نیازمند برنامه ای مدون و مشخص است تا تمامی فعالیت های آتی سازمان را نظم داده و مسیر کلی حرکت آن را مشخص نماید. بر همین منوال و از نخستین روزهای حضور در مجموعه هیئت فوتبال جیرفت، تلاش نمودیم تا با صرف وقت و دقت کافی، به تدوین یک چشم انداز 8 ساله و مدون برای فوتبال شهرستان بپردازیم و به نوعی نقشه راه و مسیر آتی فوتبال جیرفت را ترسیم نماییم.

بر این مسیر، در سه ماهه اول فعالیت، با یک مطالعه میدانی دقیق از وضعیت موجود فوتبال شهرستان، ضمن برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با اعضا هیئت، جامعه فوتبال و پیشکسوتان امر، نسبت به تدوین این چشم انداز اقدام شد که ماحصل آن دسته بندی برنامه های هیئت در سه دسته اهداف کوتاه مدت (1 تا 2 ساله)، اهداف  میان مدت (2 تا 4 ساله) و اهداف بلند مدت (4 تا 8 ساله) بود. اهم این اهداف در بخش کوتاه مدت مواردی همچون سامان دادن به ساختار سازمانی هیئت، تجهیز ساختمان اداری، سامان دادن باشگاها و پویا نمودن آن‌ها، تنظیم تقویم فوتبالی شهرستان، جذب منابع مالی، راه‌اندازی سیستم‌های منظم لیگی در سطوح یک و برتر بزرگسالان و برگزاری فستیوال‌ها و لیگ های پایه بود. همچنین در بخش اهداف میان مدت، میزبانی از رویدادهای مهم منطقه‌ای و کشوری، زمینه سازی حضور اسپانسرهای مانا و پایدار و رسیدن به لیگ های سه و دو فوتسال و فوتبال کشور جزو مهترین اهداف بود. در بخش اهداف بلند مدت نیز قرار گرفتن در بالاترین لیگ‌های کشور (لیگ یک و برتر)، به عنوان آرمانی ترین هدف در نظر گرفته شد.

 

**با توجه به گذشت قریب به 18 ماه از عمر فعالیت هیئت جدید، میزان تحقق اهداف تدوین شده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بر اساس یک اصل مشخص شده در هیئت فوتبال و در راستای پویاسازی عملکردی، کارایی کمیته‌ها و همچنین مجموعه هیئت، در پایان هر شش ماه طی یک جلسه کارشناسی مورد واکاوی و بررسی قرار می‌گیرد و مطابق آن کمیته های هیئت در سه دسته قوی، متوسط و ضعیف دسته بندی می‌گردد. براساس ارزیابی های صورت گرفته طی این جلسات، به جرات می‌توان گفت که اتفاقات خوبی در دوره 18 ماهه گذشته صورت گرفته که تا حدود زیادی رضایت بخش است. به عنوان نمونه برای نخستین بار فوتبال جیرفت صاحب ساختمان اختصاصی اداری شد و با جذب منابع مالی از محل اسپانسرها و همچنین کسب درآمد از محل برگزاری رویدادها، نسبت به تجهیز آن با خریداری دستگاه فکس و کپی، پرینتر، کامپیوتر، مبلمان و صندلی اداری، تجهیزات اینترنتی و... با هزینه ای قریب به پنجاه تا شصت میلیون اقدام شد. طراحی سربرگ، آرم و مهر نیز از دیگر اقداماتی بود که بعنوان یک فعالیت زیربنایی صورت گرفت. در گام بعد تهیه تقویم سالیانه فوتبال شهرستان، به عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات متعدد با جامعه فوتبال شهرستان و پیشکسوتان امر، تقویم فصلی و سالانه هیئت فوتبال با تمامی جزئیات، رویدادها و مناسبت ها تدوین و در جلسه هیئت رئیسه به تصویب رسید. بر این اساس برنامه های این تقویم، لیگ برتر فوتبال جیرفت پس از قریب یک دهه رکود، راه اندازی و مقرر گردید طی یک دوره سه ساله تعداد تیم های شرکت کننده در آن به ده تیم ارتقاء یابد. همچنین در این مسیر لیگ یک فوتبال، لیگ برتر فوتسال و همچنین لیگ های پایه فوتسال و فوتبال در پنج رده نوباوه گان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و امیدها راه اندازی شد. سامان دادن تورنمنت‌های مناسبتی (جام رمضان کارکنان، جام رمضان آزاد، جام فجر کارکنان و ...) نیز در طول دوره، از برنامه های هیئت خارج نبوده و تلاش شد با درج تمامی آنها در تقویم هیئت زمینه توسعه ساختارمند آنها فراهم گردد.

 

**طبیعتا راه اندازی یک لیگِ دارای ساختار، نیازمند توسعه فعالیت‌های باشگاهی است. در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

به صورت کلی مجموعه هیئت فوتبال جیرفت به این موضوع واقف است که در دنیای پویای امروزی، فوتبال به عنوان یک صنعت فراگیر، نیازمند باشگاه‌هایی فعال است که از آن‌ها به عنوان بنگاه های اقتصادی این صنعت یاد می‌شود. در طی 18 ماه گذشته در زمینه توسعه فعالیت های باشگاهی تلاش شد تا با تاسیس کانون باشگاه ها و تشکیل جلسات متعدد، نیازهای این حوزه شناسایی و در مسیر مرتفع نمودن آنها حرکت شود. در کنار این کار، پیگیری وضعیت مجوز باشگاه‌ها به سرعت در دستور کار قرار گرفته و در نتیجه آن تعداد باشگاه های دارای مجوز به میزان 76 درصد و به طور کلی تعداد باشگاه های فعال به میزان 42 درصد رشد یافت.

همچنین هیئت فوتبال تمامی باشگاه ها را مجاب به ثبت قرارداد بازیکنان در هیئت کرد که در نتیجه آن در مجموع طی 18 ماه گذشته، تعداد قرادادهای ثبت شده در هیئت فوتبال از 98 مورد به حدود 1456 مورد رسید و بر اساس این قرادادها، اطلاعات بازیکنان جهت تهیه بانک اطلاعاتی در نرم‌افزارهای ویژه طراحی شده، درج گردید که این امر نیز ضمن کمک به کاهش مناقشات بین باشگاهی، اطلاعات جامعی از وضعیت باشگاه ها و بازیکنان (رنج سنی بازیکنان، مدت قرادادها، ارقام قرادادها و ...) در اختیار هیئت قرار داد که این خود می‌تواند در مسیر برنامه ریزی برای آینده بسیار کارساز باشد.

 

**رصد اخبار هیئت جیرفت، نشان می‌دهد که این مجموعه، تعدادی زیادی از مسابقات ورزشی را ساماندهی و اجرا نموده است. به دنبال چه خروجی از این تعداد مسابقه بوده اید؟

به صورت کلی، هیئت فوتبال شهرستان جیرفت طی دروه یک ساله گذشته، قریب به 515 مسابقه را در رده های مختلف ساماندهی و برگزار کرده است (202 دیدار داخلی، 33 رویداد استانی و 280 مسابقه روستایی و محلی). از سویی در طول این دوره، بیش از 1334 کارت بازی برای مسابقات داخلی خود صادر کرده است. آنچه که هیئت به عنوان خروجی این مسابقات متوقع است، چیزی جز دمیدن روحی تازه در کالبد فوتبال شهرستان و پشتوانه سازی برای آینده نخواهد بود. به عنوان نمونه با وضع یکسری قوانین، میانگین سنی بازیکنان در لیگ برتر فوتبال شهرستان به 23.3 سال رسید و در این لیگ در حدود 30 بازیکن زیر 23 سال حضور داشت و یا میانگین سنی بازیکنان حاضر در لیگ دسته اول فوتبال جیرفت، 20.2 سال بود که این سطح از جوانگرایی در برگزاری لیگ ها، کمک شایانی به مربیان در شناسایی استعدادهای برتر شهرستان نمود. همچنین در پی برگزاری لیگ‌های پایه، پس از سال‌ها تعداد 10 تیم برتر در دو بخش فوتسال و فوتبال به مسابقات استانی اعزام شد که این به معنای حرکت در مسیر استعدادسازی است.

 

**وضعیت حال حاضر فوتبال بانوان شهرستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

رجوع به سبقه فوتبال بانوان جیرفت، یادآور روزهای درخشان آن و حضور در لیگ برتر فوتبال کشور با زحمات افرادی همچون سرکار خانم ربابه دادگر است که جای تقدیر و تشکر دارد. اما ما طی سالیان اخیر بنا به دلایلی عمدتا مالی، شاهد رکودی سخت در این بخش بوده‌ایم. خوشبختانه در دوره مدیریت جناب آقای جلالی و با انتصاب سرکار خانم کمشکی در جایگاه نایب رئیسی بانوان، با جذب اسپانسرهای مالی، قطار توسعه در این بخش نیز به حرکت درآمده که نمونه واضح این امر، حضور جواهر اردیبهشت به عنوان نماینده شهرستان در لیگ برتر فوتسال بانوان استان پس سال‌ها غیبت جیرفت در این سطح بود که با صدرنشینی این تیم در گروه ب مسابقات نیز همراه شد. همچنین فعالیت های باشگاه ای این حوزه نیز پویا شده و در مجموع تعداد باشگاه‌های فعال به میزان 50 درصد و تعداد رویدادهای داخلی برگزار شده به میزان 200 درصد رشد داشته است.

 

**مسائل فرهنگی و اخلاقی به چه میزان مورد توجه هیئت فوتبال بوده است؟

با تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع فرهنگ، توسعه مفاهیم فرهنگی مرتبط با فوتبال، همواره مورد توجه هیئت جیرفت بوده است. مطابق این دیدگاه، مجموعه حضور فعالی در برنامه های مذهبی و مناسبتی همچون دهه محرم، مراسمات بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، برنامه های ماه مبارک رمضان، اعیاد اسلامی و... داشته و مطابق  یک برنامه تقویمی از پیش تعیین شده، در روز پایانی هر ماه به دیدار یکی پیشکسوتان می‌رود که مورد استقبال واقع شده است. این مجموعه در زمینه سیل جنوب استان نیز عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و در کنار هیئت استان، با تشکیل یک کمپین موفق به یاری این عزیزان شتافت که جای تقدیر و تشکر از مجموعه فوتبال شهرستان دارد.

به صورت کلی، مرور برخی آمار نیز نشان می‌دهد که فوتبال جیرفت در زمینه مسائل فرهنگی و اخلاقی مسیر مناسبی را در پیش گرفته است. به عنوان نمونه در طول مسابقات مختلف شهرستان تعداد 21 مراسم مناسبتی برگزار گردیده و یا تحلیل داده‌های حاصل از برخی مسابقات داخلی نیز نکات امیدوار کنندهای را نشان می‌دهد. به عنوان نمونه میانگین تعداد کارت‌های لیگ برتر جیرفت 1.5 کارت زرد و 0.25 کارت قرمز در هر بازی بود که پایین تر از آمار لیگ برتر فوتبال ایران می‌باشد که این خود نشانی از اخلاق مداری در فوتبال جیرفت است.

 

**نگاه هیئت فوتبال شهرستان به مقوله آموزش چگونه بوده است؟

یقینا آموزش زیربنای اساسی توسعه در هر زمینه‌ای است. ما هم در این راستا تلاش نموده‌ایم تا با برگزاری دورهای آموزشی و بازآموزی، زمینه توسعه منابع انسانیمان را فراهم نماییم. در این مسیر تاکنون به همت استاد اسدالله فاریابی، رئیس کمیته آموزش شهرستان، دوره‌های مربیگری سطح یک فوتسال بانوان، مربیگری سطح یک فوتسال آقایان، بازآموزی داوری فوتبال و کارگاه دروازه بانی بانوان برگزار شده و امورات مربوط به دوره‌های داوری درجه سه و مربیگری درجه C فوتبال انجام شده و برگزاری آنها منتظر غلبه جامعه بر بیماری کرونا است. در مجموع تعداد دوره‌های آموزشی فوتبال شهرستان در طی 18 ماه گذشته در قیاس با 10 سال گذشته، در حدود 300 درصد رشد داشته است.

 

**در بخش فوتبال روستایی عملکرد خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

یکی از اولویت های اساسی هیئت فوتبال شهرستان، توسعه فوتبال در تمامی سطوح است. در سطح شهرستان جیرفت نیز عموم جامعه فوتبالی را جوانان روستانشین تشکیل می‌دهند که این موضوع، توجه ویژه به توسعه فوتبال روستایی را می‌طلبد. برهمین قاعده در هیئت فوتبال جیرفت، زمینه سازی توسعه باشگاه‌های فعال روستایی و همچنین برگزاری مسابقات مختلف روستایی در تمامی رده ها مورد توجه قرار گرفت. در مجموع کمیته روستایی فوتبال شهرستان به همت جناب آقای سهرانی، تاکنون تعداد 16 مسابقه فوتبال روستایی را با برگزار و حدود 280 مسابقه را ساماندهی و برگزار کرده است که نمود بارز آن برگزاری بزرگترین جام فوتبال زمین خاکی کشور با حضور قریب به 40 تیم است. مهمترین ثمره برگزاری این رویدادها نیز قهرمانی تیم روستایی باغباغوییه در لیگ دسته یک فوتبال جیرفت و تاسیس باشگاه‌های روستایی همچون دهنو فتح المبین بود که منجر به قهرمانی آن در لیگ جوانان شهرستان و حضور در مسابقات استانی شد.

 

**روابط عمومی هیئت فوتبال به عنوان یکی از سه روابط عمومی برتر استان معرفی شد، چه عاملی را دخیل می‌دانید؟

به نظر در عرصه اطلاع رسانی، صداقت و بروز بودن اخبار، مهم‌‍ترین عوامل می‌باشند. روابط عمومی هیئت فوتبال شهرستان جیرفت و در راس آن جناب آقای صالحی، از بدو فعالیت با راه اندازی کانال‌های اطلاع رسانی اختصاصی، تلاش نموده که همواره به صادقانه ترین شکل ممکن، زبان گویای جامعه فوتبال شهرستان باشد و با پرداختن به متن و حاشیه اخبار جامعه فوتبالی جیرفت، رسالت خود را در این زمینه ایفا نماید. به لحاظ آماری نیز، در مجموع طی 18 ماهه گذشته تعداد 2348 خبر و اطلاعیه از طریق مجاری اطلاع رسانی هیئت فوتبال تهیه و منتشر شده است که خود به نوعی یک رکورد محسوب می‌گردد. همچنین بیش از 100 مورد گزارش از فعالیت‌های فوتبال شهرستان در روزنامه‌ ها و رسانه‌های محلی منعکس شده که نشان از ارتباط مناسب هیئت با سایر رسانه‌ها است که این خود نقش مناسبی در توسعه فرهنگ فوتبالی جامعه دارد.

 

**نگاه هیئت فوتبال شهرستان به مقوله استعدادیابی چگونه است؟

واکاوی میدانی وضعیت فوتبال شهرستان و تحلیل داده های حاصل از قرادادهای بازیکنان در لیگ برتر و یک استان، حاکی از آن بود که فوتبال جیرفت در طی سالیان گذشته، در زمینه پرورش استعدادها، ضعف‌هایی داشته که نشانه بارز آن، بالا بودن میانگین سنی بازیکنان جیرفتی حاضر در تیم‌های استانی بود. با یک حساب سرانگشتی، میانگین سنی بازیکنان میدان دیده دو تیم جیرفتی حاضر در لیگ برتر فوتبال استان در نیم فصل اول، در حدود 28.5 سال تخمین زده شد که بالاتر از هر استانداردی است. به همین واسطه فوتبال در جیرفت، نیازمند ورود به دوران گذر در زمینه پرورش استعدادها، تشخیص داده شد و در این مسیر وضع قوانین سنی در لیگ‌های شهرستان، توسعه فعالیت های مدارس فوتبال، راه اندازی آکادمی باشگاه‌های مطرح کشوری، برگزاری دوره های استعدادیابی و... در دستور کار قرار گرفت. در اینجا جا دارد از زحمات کلیه مربیان فعال و همچنین اساتیدی چون احمد زحمتکشان، که در این زمینه کمک شایانی را به فوتبال جیرفت نموده، تقدیر و تشکر کنم.

 

**وضعیت داوری شهرستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در طول چند سال گذشته، داوری شهرستان به واسطه حضور بزرگانی چون علیرضا کهوری و علی جلالی، رشد خوبی داشته است. در طی دوره فعالیت هیئت جدید، خوشبختانه  ابلاغ های داوری و نظارتی استانی رشدی 22 درصدی و ابلاغ های کشوری رشد 23 درصدی داشته، که حاصل زحمات علی جلالی و احسان فرخی در این حوزه است. در این بخش نیز با بررسی دقیق موضوع، نقاط ضعف و قوت به خوبی شناسایی شده است. بعنوان نمونه تحلیل سن داوران فعال و با پیش بینی بالارفتن میانگین سنی داوارن شهرستان در طی سالیان آتی، دوره داوری درجه سه فوتبال با طی کردن فرآیند استعدادیابی بر اساس دانش فوتبالی و فیزیک بدنی، برای اسفند ماه سال گذشته برنامه‌ریزی شده بود که به علت بیماری کرونا لغو و در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

 

**فوتبال ساحلی در سطح شهرستان به چه میزان رشد داشته است؟

در شهرستان جیرفت، با توجه به عدم وجود زمین فوتبال ساحلی، فعلا هیچ گونه رویدادی در این زمینه نداشته ایم. اما طی 8 ماه گذشته و با انتصاب جناب آقای دکتر خانه گیر، معاونت محترم عمرانی فرمانداری به سمت ریاست کمیته فوتبال ساحلی، تعداد 5 زمین فوتبال ساحلی مکان‌یابی و جانمایی گردیده که دو زمین در حال ساخت بوده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید. اطمینان داشته باشید که در آینده ای نزدیک، جیرفت در فوتبال ساحلی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

 

**مهمترین اولویت کاری خود را در دوره آتی حضور در مجموعه هیئت فوتبال را چه می‌دانید و در این مسیر چه گام‌هایی برداشته شده است؟

در میان برنامه‌های میان مدت و بلند مدت تدوین شده برای آینده فوتبال شهرستان، مهمترین اولویت، زمینه سازی برای حضور فوتبال و فوتسال جیرفت در لیگ های دو و سه کشوری است. در این مسیر، در کنار بازیکن سازی اصولی از طریق برنامه های استعدادیابی و برگزاری مسابقات پایه، مهمترین فاکتور در نظر گرفته شده، زمینه سازی برای جذب اسپانسرهای مانا و ماندگار است که این موضوع به جدیدت در دستور کار قرار گرفته و موفقیت‌هایی نیز کسب گردیده است. همچنین در راستای تحقیق این اهداف، با مساعدت هیئت فوتبال استان کرمان و شخص دکتر قرائی، در کنار فعالیت مناسب کمیته فوتسال و شخص هوشنگ افشارمنش در زمینه فعالیت های داخلی، مجوز یک تیم در لیگ دو فوتسال کشور کسب و تیم ایثار به این مسابقات معرفی شد. در ارتباط با فوتبال نیز با توجه به هزینه های سنگین تیم داری در سطوح بالا در این بخش، در گام نخست تلاش شد زمینه جذب یک اسپانسر ماندگار برای فوتبال شهرستان فراهم گردد که خوشبختانه در این مسیر موفقیت هایی صورت گرفته است و پیش بینی می‌شود حداقل در فصل آتی و حداکثر در دو فصل آینده فوتبالی، جیرفت حداکثر در لیگ دو و حداقل در لیگ سه صاحب تیم گردد. گفتنی است در این زمنیه نباید عجولانه عمل کرد زیرا همچنان جیرفت در زمینه منابع مالی، منابع انسانی (بازیکن) و منابع زیرساختی (استادیوم، زمین تمرین و ...) دارای محدودیت‌هایی است که باید مرتفع گردد.

 

**سخن آخر

در پایان تشکر ویژه داریم از مجموعه هیئت فوتبال استان کرمان و در راس آن جناب آقای دکتر قرائی بزرگوار و همچنین استاد دادگر عزیز که حمایت‌ها و رهنمودهای آنان، حقیقتا یاری رسان ما در این مسیر سخت بوده است. همچنین کمال تقدیر و قدردانی را دارم خدمت اعضا هیئت، پیشکسوتان، مربیان و بازیکنان فوتبال شهرستان و در راس آن ریاست محترم هیئت فوتبال جناب آقای علی جلالی، که با حمایت های ایشان، تحقق اهداف بلندپروازانه مجموعه دور از دسترس نخواهد بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز