صدور ۹۰۲ گواهینامه برای محصولات صادراتی در کرمان

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۷:۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۶۲۱۱
صدور ۹۰۲ گواهینامه برای محصولات صادراتی در کرمان
مدیر کل استاندارد استان کرمان از صدور ۹۰۲ گواهینامه صادراتی و ۱۵۶ مورد مجوز واردات برای محصولات و فرآورده‌های صادراتی و وارداتی مشمول مقررات استاندارد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ اسماعیل عاقلی، ضمن اعلام این خبر گفت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به بازرسی و نمونه برداری ۹۰۶ مورد از محموله‌های صادراتی مشمول مقررات استاندارد در استان انجام شده که پس از بررسی و آزمون‌های انجام شده است.

او افزود: تعداد ۹۰۲ گواهینامه صادراتی برای محصولات: پسته، مغز پسته، انواع خرما و رطب به وزن ۲۱ هزار و ۵۴ تن به مقصد کشور‌های کانادا، روسیه، چین، آلمان، دبی، عراق، افغانستان، هندوستان، ترکیه، ایتالیا، قزاقستان از این اداره کل صادر شده است.

عاقلی افزود: تعداد ۴ مورد نمونه عدم انطباق با استاندارد‌های ملی اعلام شده است.

او بیان داشت: همچنین در زمینه کنترل و نظارت بر محموله‌های وارداتی مشمول مقررات استاندارد، نسبت به بازرسی؛ نمونه برداری و بررسی اسناد و مدارک محموله‌های وراداتی اقدام و در این زمینه تعداد ۱۵۶ مورد گواهینامه انطباق کالا‌های وارداتی (مجوز واردات) در استان صادر شده است.

مدیر کل استاندارد استان کرمان اظهار داشت: عمده محموله‌های وارداتی مورد بررسی شامل قطعات منفصله و قطعات یدکی خودرو؛ مواد اولیه و تجهیزات حد واسط تولید؛ ماشین آلات خط تولید واحد‌های تولیدی است.

عاقلی گفت:همچنین تعداد ۱۷ مجوز ترخیص بر اساس اسناد COT از مبداء صورت پذیرفته که شامل قطعات موتور سیکلت و دستگاه برق و پمپ بنزین است.

عاقلی افزود:همچنین تعداد ۱۴ مورد مجوز واردات از طریق نتیجه آزمون که مرتبط با کالا‌های کلاف فولادی - ورق فولاد است نیز صادر شده است.

او اظهار داشت: در مورد تعیین ماهیت فرآورده‌های وارداتی؛ نیز ۲ مورد کالا‌های وارداتی پس از بررسی و آزمون؛ تعیین ماهیت شد.

او افزود: این فرآورده‌ها شامل چسب است و نهایتا در مورد تعیین ماهیت کالا‌ها و فرآورده‌های صادراتی؛ تعداد ۱ مورد فرآورده صادراتی تعیین ماهیت شد که این محصولات شامل گرانول پی وی سی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز