رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

کمک نکردن به تولیدکننده درآمدهای مالیاتی را کاهش می دهد

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۹:۴۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۹۰۵۹
کمک نکردن به تولیدکننده درآمدهای مالیاتی را کاهش می دهد
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: اگر دولت به ویژه سازمان های تامین اجتماعی و امورمالیاتی و همچنین بانک ها به تولید کمک نکنند از تولیدکننده خبری نخواهد بود که درآمدهای این دستگاهها تامین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده، در نشست فعالان اقتصادی با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: 75 درصد از مشکلات فعالان اقتصادی در سه حوزه بانک، بیمه و مالیات است و متاسفانه محدودیت های قانونی و شدت پیگیری ها در وصول مالیات در کشور، باعث شده مدیران استانی نتوانند آنگونه که باید در خدمت فعالان اقتصادی باشند.

وی ادامه داد: این پرسش مطرح شده که چه اتفاقی در توسعه اقتصادی و درآمد فعالان اقتصادی روی داده که هر سال میزان درآمدهای مالیاتی افزایش می یابد که کرمان رتبه اول رشد فزاینده مالیات در کشور را داراست. طبیب زاده، با تاکید بر اینکه بخش خصوصی شرایط کشور و وابستگی شدید درآمدهای دولت به مالیات را می داند، تصریح کرد: نباید افزایش مالیات مشمول افراد شناسنامه دار و با عملکرد شفاف شود بلکه باید افراد با فرار مالیاتی، پایه های مالیاتی جدید و زیرزمینی ها را یافت و از آنها مالیات دریافت کرد.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تسهیلاتی را برای شرکت های تولیدی تصویب کرده که تسهیلات باید شامل اشخاص حقوقی تولید کننده نیز شود و در این زمینه نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد. وی افزود: در شرایط دشوار کنونی که مشکلات بسیاری مانند افزایش قیمت ها، پیمان سپاری ارزی و محدودیت های ناشی از تحریم ها وجود دارد و سازمان امور مالیاتی نیز در سود آنها شریک است، باید با تفویض اختیارات به مدیران استانی و استفاده از ظرفیت های قانون به تولیدکنندگان کمک شود.

طبیب زاده اظهار کرد: دولت باید مالیاتی که حق است را دریافت کند و اشکالات در نظام مالیاتی را اصلاح کند تا رابطه متقابل دوستانه و منطقی با فعالان اقتصادی برقرار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز