رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان عنوان کرد:

جریمه ۲۰۰ هزار ریالی در انتظار استعمال دخانیات در حین رانندگی

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۰:۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۱۳۲۹
جریمه ۲۰۰ هزار ریالی در انتظار استعمال دخانیات در حین رانندگی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: استعمال دخانیات در حین رانندگی مبلغ200 هزار ریال جریمه برای رانندگان متخلف در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ یوسف نجفی در این خصوص بیان داشت: یکی از دلایل مهمی که می تواند اخلال در حواس شش گانه رانندگان داشته باشد استعمال دخانیات بوده که باعث ایجاد اخلال رفتار ترافیکی و باعث بروز تصادفات می شود.

 وی بیان داشت: برابر کد 2154 تخلفات رانندگی، جریمه 200 هزار ریالی در انتظار رانندگانی است که در حین رانندگی به استعمال دخانیات می پردازند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در صورتی که قرائن و شواهد حاکی از حالت مستی یا استفاده راننده از مواد مخدر و روان گردان باشد ماموران با استفاده از تجهیزات لازم نسبت به تشخیص این حالت اقدام کرده و درصورت اثبات بی ارادگی حاصل از مصرف مسکرات ، مواد مخدر و روان گردان از رانندگی فرد مورد نظر جلوگیری می شود و همچنین جریمه  4 میلیون ریالی و ضبط گواهینامه به مدت 6  ماه توسط نیروی انتظامی در جهت اقدام قانونی و  توقیف  خودروی وی و انتقال آن به پارکینگ در انتظار راننده متخلف است.

وی افزود: برای رانندگان متخلف وسایل نقلیه شخصی که تست الکل و یا مواد افیونی و روان گردان آنان مثبت شود، 10 نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سنگین 20 نمره منفی در سوابق گواهینامه  رانندگی آنها لحاظ خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: رانندگان عزیز هم استانی ضمن رعایت و احترام به حقوق شهروندی ،  قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به خوبی اجرا نمایند ، تا ضمن کاهش بی نظمی در تردد در معابر شهری در پیشگیری از وقوع تصادفات سهم عمده ای داشته باشند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز