امروز رخ داد؛

دیدار اعضای جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با استاندار

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۳:۰۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۲۰۲۰
دیدار اعضای جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با استاندار
احیای موزه مطبوعات در کرمان، نحوه همکاری متقابل مدیران و مطبوعات، حمایت استانداری از مطبوعات، نقش مطبوعات در توسعه استان و پرداخت تسهیلات به خبرنگاران از اهم مباحث مطرح شده در دیدار ۹۰ دقیقه‌ای اعضای جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات شمال کرمان با فدائی استاندار کرمان بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ اعضای جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات شمال استان کرمان با  فدائی استاندار کرمان دیدار کردند و گفت‌وگو کردند.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان در پاسخ به درخواست‌های مطرح شده، احیای موزه مطبوعات را موضوع مهمی دانست و عنوان کرد: در اولین فرصت با مدیرکل میراث فرهنگی استان، احیای موزه مطبوعات را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار کرمان همچنین به اهمیت حمایت از مطبوعات و نقش این قشر در توسعه استان پرداخت و افزود: همکاری متقابل مدیران و مطبوعات این امکان را فراهم می‌کند تا مشکلات و مسائل به خوبی بیان و منعکس شوند و در نهایت به هدف اصلی که رفع مشکلات مردم و توسعه و ارتقای سطح رفاه جامعه است، برسیم.

دکتر فدائی اضافه کرد: در جلسه شورای اداری مردادماه این امکان را فراهم می‌کنیم تا کارشناسی از حوزه رسانه حضور داشته و مباحث کاربردی مرتبط با رسانه‌ها بیان شود و شاهد همکاری بهتر و بیشتر مدیران و مطبوعات باشیم.

وی ادامه داد: در مقطعی هر ماه پس از پایان شورای اداری، نشست خبری با حضور دو نفر از مدیران کل برگزار شد که میتواند ادامه پیدا کند.

محمدرضا نژادحیدری مدیرعامل خانه مطبوعات شمال کرمان در این دیدار بیان داشت: در حال حاضر ۳۲۱ نفر عضو اصلی این خانه بوده و ۴۰ نفر نیز به عنوان عضو افتخاری حضور دارند.

وی ادامه داد: ۳۹۰ نشریه، ۹ روزنامه، ۱۰۴ هفته‌نامه، ۴۶ دوهفته نامه، ۵۱ ماهنامه، ۴ دوماهنامه، ۲۷ فصل‌نامه، ۱۳ دو فصل‌نامه و ۲ سالنامه در استان کرمان مجوز فعالیت دارند. نژادحیدری ابراز داشت: از ۲۵۶ رسانه مکتوب در استان، ۷۰ مورد آن ضریب انتشار بالای ۵۰ درصد دارند و جزو رسانه های فعال محسوب می‌شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات شمال کرمان به تفکیک دو دسته رسانه‌های رسمی و شبه رسانه‌ها از یکدیگر پرداخت و گفت: رسانه‌های رسمی پاسخگوی عملکرد و مطالب خود هستند و حدود رسانه‌ای را رعایت میکنند، در حالی که این مسئله در شبه‌رسانه‌ها وجود ندارد.

وی عنوان کرد: ما باید کمک کنیم رسانه های رسمی در فضای مجازی فعال تر شوند و مورد حمایت از طرف مسوولان و دولت قرار گیرند. نژادحیدری با بیان اینکه نگاه حذفی به رسانه‌ها نداریم، تصریح کرد: آنهایی که میخواهند کار رسانه‌ای انجام دهند، مجوزها را دریافت کنند‌‌.

مدیرعامل خانه مطبوعات شمال کرمان در ادامه به قدمت ۲۰ ساله خانه مطبوعات در کرمان و لزوم ساختمان مستقل اشاره داشت و احیای موزه مطبوعات در کرمان، تعاونی مسکن خبرنگاران، مالیات مطبوعات، تسهیلات ویژه رسانه‌ها و خبرنگاران را خواسته‌های جامعه رسانه استان عنوان کرد.

نژادحیدری همچنین ضرورت ارتباط بهتر و بیشتر مدیران کل و مسئولان استان و پاسخگویی به سوالات رسانه‌ها را در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات شمال کرمان با استاندار مطرح کرد.

عضو هیئت مدیره و خزانه‌دار خانه مطبوعات استان کرمان با بیان این که ورزشی‌نویسی جزئی از مطبوعات است، گفت: جامعه مطبوعاتی استان گستردگی خاصی دارد و دارای اعضا و گروه‌های متفاوت است که ورزشی‌نویسان نیز جزیی از این جامعه بزرگ هستند.

عرفان امیرخسروی افزود: فوتبال استان کرمان در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و پتانسیل حضور سه تیم از این استان در لیگ برتر فوتبال ایران وجود دارد و نیازمند توجه بیش از پیش است.

امیرخسروی ادامه داد: ورزشی‌نویسان با بیان نقاط ضعف و قوت تیم‌های حاضر، مسیر را برای رشد و پیشرفت باشگاه‌ها هموار می‌کنند.

امیرخسروی با اشاره به کسب نتایج چشمگیر توسط تیم‌های استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تیم‌های مس رفسنجان و مس کرمان در رتبه اول و دوم لیگ دسته اول فوتبال کشور قرار دارند و مدعی اصلی صعود هستند که اگر به حمدالله صعود کنند با سه نماینده در لیگ برتر فوتبال ایران خواهیم بود که خودش یک رکورد منحصر به فرد در تاریخ فوتبال استان کرمان خواهد بود.

وی گفت: آقای دکتر قرایی و مجموعه هیئت فوتبال استان کرمان تمام تلاش خود را به کار بسته تا فوتبال استان کرمان به جایگاه واقعی خود برسد.

امیرخسروی با بیان اینکه روز خبرنگار در پیش است، تصریح کرد: انشاالله با همکاری استانداری و خانه مطبوعات جشنی در خور شان خبرنگاران استان برگزار کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز