استاندار کرمان عنوان کرد:

اجرای طرح آبرسانی به ۵۰۰ روستای کرمان

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۶:۲۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۲۶۷۲
اجرای طرح آبرسانی به ۵۰۰ روستای کرمان
استاندار کرمان گفت: برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی به ۵۰۰ روستای استان کرمان، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی شرکت آب و فاضلاب کشور اختصاص یافت و ۵۰۰ میلیارد تومان هم با مشارکت شبکه بانکی کشور در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در سفر به تهران به منظور حل مشکل آبرسانی به روستاهای کرمان، طرح ایجاد اسکله صادراتی محصولات کشاورزی، تقویت ساختار نیروی انتظامی استان، رفع موانع توسعه صادرات محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان به کشور روسیه، نشست‌های جداگانه‌ای با وزیر نیرو، سرپرست وزارت صمت، معاون وزیر جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، و دیگر مسئولان و با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داشت.

استاندار کرمان در تشریح مصوبات و توافقات صورت گرفته در این نشست‌ها عنوان کرد: 760 روستا در استان کرمان فاقد شبکه آب آشامیدنی هستند و با تانکر آبرسانی می‌شوند.

دکتر فدائی ادامه داد: 15 درصد جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار در استان کرمان هستند در صورتی که استان کرمان چهار درصد جمعیت کشور را دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آب آشامیدنی در استان کرمان 10 درصد زیر متوسط کشور است، گفت: برای آبرسانی به هر روستا به ازای هر خانوار 36  میلیون تومان هزینه نیاز است.

استاندار کرمان تصریح کرد: طبق گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، آبرسانی به  500 روستای استان جزو پیوست قانون بودجه است و از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای آنها تامین می‌شود و تاکید بر آبرسانی آنها تا پایان دولت است.

دکتر فدائی با اشاره به اینکه 900 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به 500 روستا نیاز است، بیان کرد: 300 میلیارد تومان اعتبار از سوی شرکت آب و فاضلاب کشور اختصاص می‌یابد و 500 میلیارد تومان هم با مشارکت شبکه بانکی کشور در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در توافق با رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز موافقت شد، اجرای برخی از طرح‌های آبرسانی به این نهاد واگذر شود و این نهاد هم معادل 30 درصد بیشتر از اعتبار دریافتی در پروژه کار عملیاتی انجام دهد.

استاندار کرمان ادامه داد: برای آبرسانی به 260 روستای دیگر که فعلا ردیف اعتباری ندارند، پیگیری شود که در صورت امکان از منابع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استفاده شود.

وی عنوان کرد: همچنین در توافق بسیج سازندگی مقرر شد تا در صورت تحقق اعتبارات این نهاد مصوب مجلس، مبلغ 200 میلیارد تومان در طرح‌های آبی استان هزینه کند و اولویت را هم به طرح‌های آب شرب بدهد.

**تقویت ساختار انتظامی استان کرمان

استاندار کرمان در ادامه نتایج سفر 30 تیر ماه خود به تهران گفت: با حضور شش نفر از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، نشستی با سردار اشتری فرمانده انتظامی کشور برگزار و بر تقویت ساختار نیروی انتظامی در استان کرمان موفقت شد.

وی درخواست برای پهباد را از اهم موارد مطرح در نشست با سردار اشتری بیان کرد و گفت: افزایش نیروهای انتظامی، راه‌اندازی سه پاسگاه پلیس‌راه و 5 شعبه راهور از جمله اقداماتی است که در استان صورت گرفته و امداد هوایی کرمان نیز به منظور رسیدگی سریع به مجروحان تصادفات جاده‌ای متناسب با گستردگی استان تقویت خواهد شد.

دکتر فدائی اظهار داشت: جمع‌آوری معتادان متجاهر کمپ‌های ماده 16، ایجاد مرکز آموزش نیروی انتظامی و مباحث نظم و ترافیک استان از دیگر نکات مطرح شده در این جلسه بود.

**ایجاد اسکله صادراتی محصولات کشاورزی کرمان در هرمزگان

استاندار کرمان ابراز داشت: در جلسه با معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و با حضور استاندار هرمزگان، بخش خصوصی پیشنهاد داد که بندر "کوهستک" بین میناب و جاسک و در فاصله 120 کیلومتری بندرعباس برای صادرات محصولات کشاورزی کرمان تجهیز شود تا امکانی فراهم کنیم که محصولات جنوب استان صادر شده و در کنار آن تعادل در بازار و کمک به تولید کننده را هم داشته باشیم.

دکتر فدائی اظهار داشت: توافقات کلی در این زمینه صورت گرفت و قرار شد طی یک هفته آینده بخش خصوصی طرح اجرایی پیشنهادی و برنامه زمانبندی خود را ارائه دهد تا براساس آن مجوزها دریافت شود و اگر کارها به خوبی پیش رود تا سه ماه دیگر شاید بتوان عملا از این بندر استفاده کرد.

دکتر فدائی همچنین به نشست مشترک استانداران کرمان، گیلان و مازندران و طیف وسیعی از دست‌اندرکاران تجارت و صادرات کشور پرداخت و گفت: هدف این نشست بررسی مشکلات و موانع توسعه بازارهای صادراتی به کشور روسیه بود، چون بازار بخش عمده محصولات جنوب کرمان در روسیه است.

استاندار کرمان افزود: در خصوص حمل و نقل محصولات نیز تبادل نظر صورت گرفت، 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران است که از آن می‌توان برای تکمیل پایانه صادراتی جنوب کرمان استفاده کرد و هم اینکه شرکت مدیریت صادرات در جنوب استان صادرات را مدیریت کند که تا آخر شهریور ماه اعلام نحوه کار می‌کنند.

دکتر فدائی تصریح کرد: اعطای تسهیلات به متقاضیان خرید کامیون‌های یخچال‌دار جهت حمل و نقل محصولات کشاورزی استان نیز به توافق رسید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز