معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان:

حدود ۱۳۰۰۰ هنرجو در پایه دوازدهم هنرستان های آموزش و پرورش استان کرمان مهارت آموزی کرده‌اند

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۷۵۵۲
حدود ۱۳۰۰۰ هنرجو در پایه دوازدهم هنرستان های آموزش و پرورش استان کرمان مهارت آموزی کرده‌اند
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان که با رویکرد توسعه سنواتی و برنامه ریزی عملیاتی هنرستان ها برگزار شد، گفت: حدود 13000 هنرجو در پایه دوازدهم هنرستان های استان کرمان در سال تحصیلی 99-98 مهارت آموزی کرده اند که این تعداد به معنی 13000 شغل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید محمد حبیب اللهی با بیان این که اگر ماموریت هدایت تحصیلی به درستی انجام شود، بخش بزرگی از توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش محقق می شود، افزود: یکی از مهمترین نگرانی ها در جامعه ما معضل بیکاری است که مهمترین دغدغه رهبری و دولت مردان هم هست و راه برون رفت از این تنگنا و رسیدن به توسعه پایدار، توسعه مهارت‌های فنی و حرفه و کاردانش است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حرکت از سوی مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی و از حافظه محوری به سمت پرورش خلاقیت از تاکیدهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و در برنامه ششم توسعه بایستی 50 درصد دانش آموزان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت کنیم که وضعیت خوبی در این خصوص داریم و از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

حبیب اللهی با اشاره به این که بر اساس برنامه ششم توسعه تا پایان سال تحصیلی آینده باید به 50 درصد هدایت دانش آموزان به سمت هنرستان ها برسیم، خاطرنشان کرد:  وزارت آموزش و پرورش سه راهبرد اصلی  مطالعه اولویت ها بر اساس بوم و اقلیم، فرهنگ سازی اصل کار و کار آفرینی و تناسب سازی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش متناسب با نیازهای کشور را در توسعه متوازن بین رشته ای و بین شاخه ای در نظر دارد.

وی گفت: همه با همگرایی باید تلاش کنیم تا این سرنوشت سازترین ماموریت آموزش و پرورش متناسب با علاقه مندی و استعدادهای دانش آموزان باشد اما گاهی با توجه به نیاز کشور بایستی علاقه مندی دانش آموزان را پرورش دهیم و هدایت کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که دانش آموزان هنرستانی دغدغه و اضطراب کنکور را ندارند و بعد از اتمام درسشان هم می توانند تولید ثروت کنند، گفت: با توجه به شرایط بوم، بایستی اقتصاد را پویا کنیم که در این خصوص نیاز به ایجاد و ترویج فرهنگی عمومی برای مقابله با بیکاری داریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز