مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان:

تعاونی مسکن مطبوعات در دستور کار خانه قرار دارد

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۰۷:۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۱۲۳۲
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان گفت: با توجه به مصوبه ششم بهمن 1397 سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمان، در خصوص اولویت دادن و اختصاص زمین به مسکن خبرنگاران، این موضوع با سرعت از سوی خانه مطبوعات پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا نژادحیدری در مراسم مجازی بزرگداشت روز خبرنگار که در محل موزه هنرهای معاصر برگزار شد، تصریح کرد: خانه مطبوعات استان کرمان به عنوان مهم‌ترین نهاد صنفی که برآمده از آرای اهالی رسانه است، از اولین روزهای کاری خود در دوره‌ی جدید کوشش کرده است که با انگیزه و پشتکار فراوان پاسخگوی مطالبات رسانه‌ها باشد. در این زمینه چند خبر خوب را به مناسبت روز خبرنگار به میمنت عید مبارک غدیر به اطلاع اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات می‌رسانم.

وی ادامه داد: در خصوص موزه مطبوعات و ضرورت بازگشایی آن و همچنین برقراری دفتر مرکزی خانه مطبوعات در محلی غیر از محل فعلی، و کسب نظر از خانه مطبوعات، خانه دین‌یار که از خانه‌های قدیمی و ثبت ملی شده‌ی کرمان است به عنوان محل جدید موزه مطبوعات و دفتر خانه مطبوعات انتخاب شد و اعتبار لازم برای سرمایش و گرمایش و تعمیرات جزئی آن از سوی استاندار اختصاص یافت و تفاهم‌نامه‌ی آن نیز به زودی و در همین ایام منعقد خواهد شد.

وی افزود: مسئله‌ی دیگری که در دیدار با استاندار مطرح شد، پیگیری موضوع اختصاص تسهیلات به رسانه‌ها بود که هفته‌ی قبل پیشنهاد خانه‌ی مطبوعات در خصوص نحوه‌ی اعطای تسهیلات به رسانه‌ها تقدیم استاندار شد و ایشان موضوع را به مدیر کل صنعت، معدن و تجارت ارجاع دادند که امیدواریم با همکاری مدیرکل سمت این موضوع با سرعت جنبه‌ی اجرایی پیدا کند.

وی ادامه داد: موضوع تعاونی مسکن مطبوعات که در دوره قبل نیز اقداماتی برای آن صورت گرفت، همچنان در دستور کار خانه قرار دارد. با توجه به مصوبه ششم بهمن 1397 سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمان، در خصوص اولویت دادن و اختصاص زمین به مسکن خبرنگاران، این موضوع با سرعت از سوی خانه مطبوعات پیگیری خواهد شد. بدیهی است شکل‌گیری و به نتیجه رسیدن موضوع تعاونی مسکن، جدا از پیگیری خانه مطبوعات به عنوان نهاد صنفی نیازمند مشارکت جدی خبرنگاران نیز است.

نژادحیدری بیان کرد: در این مجال لازم می‌دانم در خصوص چالش‌های حوزه‌ی روزنامه‌نگاری در استان کرمان یک نکته را متذکر شوم. تغییرات شتابان حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی و گسترش شبکه‌های اجتماعی، ضرورت پوست‌اندازی و تحول در سیاست‌های رسانه‌ای را بیش از گذشته یادآور می‌شود. ضرورت دارد رسانه‌های کرمان در عرصه اطلاع‌رسانی همپای تغییرات حرکت کنند و این موضوع یکی از مسائلی است که در برنامه‌های آموزشی خانه مطبوعات استان کرمان مد نظر قرار دارد و به امید خدا در آینده‌ای نزدیک با برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی غیر حضوری تلاش خواهیم کرد تا خبرنگاران و اصحاب رسانه را در این خصوص همراهی و پشتیبانی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز