رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری کرمان:

۵۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان کرمان اصلاح شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۲:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۴۸۱۶۶
۵۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان کرمان اصلاح شد
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: «بیش از 50 نقطه‌ی حادثه‌خیز در محورهای اصلی، فرعی و روستایی حوزه‌ی استحفاظی استان کرمان در سه سال اخیر رفع شده است».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محسن کاظمی بیان کرد: «پل‌ها جزو اجزای بسیار مهم در بحث راه بوده و سلامت و مراقبت از سازه‌ی پل با توجه به اهمیت بالای آن در بهره‌برداری و سرویس‌دهی ایمن به محور، جزو سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند».

وی در خصوص نگهداری از پل‌ها توضیح داد: «متاسفانه طی چند سال گذشته به‌دلیل خشکسالی‌هایی که درکشور حادث شد بسیاری از آب‌روها و رودخانه‌های فصلی و دائمی کشور خشک شدند و به همین لحاظ هیچ‌گونه آبی از بسیاری از آب‌روهای محورها عبور نمی‌کرد و لذا امر تعمیر و نگهداری پل‌ها تا حدودی مغفول مانده بود».

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان اضافه کرد: «از سال 96 و با توجه به بارندگی‌های متعدد و سیل‌آسایی که رخ داد، بحث نگهداری ابنیه‌ی فنی و پل‌ها مجددا مورد توجه قرارگرفت و پرسنل راهداری استان نیز با دارا بودن بیش از 10 هزار دستگاه پل در محورهای حوزه‌ی استحفاظی با تلاش، پیگیری و پشتکار مضاعف در صدد حفظ، نگهداری، تعمیر و مرمت این سرمایه‌های ملی ارزشمند برآمدند».

وی خاطرنشان کرد: «واحد نگهداری ابنیه‌ی فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با عنایت به رویه‌ی اقتصاد مقاومتی در زمینه‌ی اعتبارات ابلاغی، اقدام به عقد قرارداد خرید سیمان، لوله و باکس بتنی و همچنین لوله‌های کاروگیت نموده و با واگذاری این اقلام، با نظر کارشناسان این اداره به ادارات شهرستانی، اقدام به انجام پروژه‌های بسیاری به صورت امانی در سطح استان کرده است».

کاظمی افزود: «اجرای رادیه و برید بیش از 250 دستگاه پل، اجرای تعریض 55 دستگاه پل و رفع بیش از 50 نقطه‌ی حادثه‌خیز در محورهای اصلی، فرعی و روستایی در سطح حوزه‌ی استحفاظی استان کرمان از جمله اقدامات این مجموعه در سه سال اخیر است».

وی با اشاره به این‌که همه‌ی اقدامات صورت پذیرفته در این زمینه در جهت کاهش خطرات و حوادث ناشی از سیل و رفع نقاط حادثه‌خیز با انجام هزینه‌ی حداقلی و با اتکاء به توان داخلی مجموعه‌ی راهداری بوده، گفت: «نمایش عملکرد همه‌ی این تلاش‌ها با کاهش آمار تصادفات در نقاط حادثه‌خیز اعلامی و کاهش خسارات ناشی از سیلاب در سالجاری بوده به گونه‌ای که علیرغم وقوع سیلاب‌های وسیع در سطح استان، ابنیه‌ی فنی و پل‌های محورهای شمال استان کمترین خسارت را دیده‌اند».

کاظمی یادآور شد: «همچنین  این امرتاثیر بسیاری در صرفه‌جویی در به بهره‌برداری رساندن طرح‌ها در مقایسه با پروژه‌های پیمانی داشته است  و با توجه به بازخورد بسیار مثبت این مهم، تهیه‌ی اقلام امانی در سال 99 همچنان ادامه پیدا کرده و با شدت و دقت نظر بیشتری در حال پیگیری و اجرا است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز