مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان:

۴۲ درصد جمعیت استان کرمان در روستاها سکونت دارند

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۰۹:۴۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۸۶۳۰
۴۲ درصد جمعیت استان کرمان در روستاها سکونت دارند
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ۴۲ درصد جمعیت استان کرمان در روستاها سکونت دارند تصریح کرد: ماهیت اقتصادی و اجتماعی بیشتر شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر، کشاورزی و روستایی است که نیازها و اقتضائات ویژه خود را در نظام اجرا برنامه ریزی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی اکبر سلطانی نژاد در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: همچنین تاکنون سه هزار و ۳۰۰ پروژه در روستاهای استان کرمان اجرا شده که ۲ هزار و ۳۰۰ پروژه مربوط به دولت  تدبیر و امید بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های هادی روستایی در استان کرمان تصریح کرد:  روستاییان برای دریافت خدمات باید این طرح را اجرا کنند و در دولت تدبیر و امید طرح هادی  یک هزار و ۶۰۰ روستا در استان تهیه شده است و تصمیم داریم که طرح هادی تمام ۲ هزار و ۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کرمان را تا پایان برنامه ششم توسعه تدوین کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تاکید کرد: ۵۶ هزار قطعه زمین تاکنون به روستائیان استان واگذار شده  که ۱۷ هزار قطعه آن در زمان دولت یازدهم و دوازدهم بوده است و همچنین از ۱۵۶ هزار سند کاداستری واگذار شده، ۳۰ هزار در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی با اشاره به توجه به تکمیل و گسترش زیرساخت روستاهای کرمان اظهار داشت: در جذب قیر رایگان جزو استان‌های برتر بوده‌ایم و در حدود یک هزا رو ۵۰۰ روستاهای استان خدمات آسفالت، روسازی و بهسازی انجام گرفته است.

سلطانی نژاد با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان های استان در حال ساخت است که بخشی از آنها توسط فرمانداران افتتاح می شود و پروژه های بهسازی ۶۰ روستا نیز به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله در استان کرمان افزود: نزدیک به ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی  را در حوادث کار کردیم که ۲۰ هزار واحد آن در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است و تمامی منازل آسیب دیده زلزله های کوهبنان و بخش کوساران راور بازسازی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: در سیل اخیر جنوب استان، در شهرهای زهکلوت، قلعه‌گنج و رودبار جنوب،  بخش عمده از خانه ها آسیب دیده‌ بودند که هم اکنون سقف بخش بیشتری این واحدهای در دست احداث بوده  و قرار است تا پایان مهر عملیات سقف تمام واحدها به پایان برسد.

وی با بیان اینکه ۴۲ درصد جمعیت استان کرمان در روستاها سکونت دارند تصریح کرد: ماهیت اقتصادی و اجتماعی بیشتر شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر، کشاورزی و روستایی است که نیازها و اقتضائات ویژه خود را در نظام اجرا  برنامه ریزی دارند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز