یادداشتی از عرفان امیرخسروی

برای مردی که عشقش، خدمت به محرومین بود/آقای دکتر قرایی، فوتبال استان کرمان مدیون شماست

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۹:۲۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۵۱۳۶
برای مردی که عشقش، خدمت به محرومین بود/آقای دکتر قرایی، فوتبال استان کرمان مدیون شماست
نوشتن از مردی که خدمات پرشمارش به فوتبال استان در اذهان و یادها ماندگار شده، بسیار سخت است.

 کسی که در طول دو سال و ۴ ماه فعالیتش در هیئت فوتبال کرمان به نقطه نقطه این استان پهناور سفر کرد و به جرئت می‌توانم بگویم پای درد دل همه اهالی فوتبال این استان وسیع و گسترده نشست و برای‌شان چاره‌اندیشی کرد. دکتر علی قرایی بیش از ۱۵۰ سفر به گوشه گوشه بزرگ‌ترین استان کشور انجام داد و خسته نشد. به تک‌تک وعده‌هایی که برای یک دوره ۴ ساله داده بود، در طول مدت دو سال، جامه عمل پوشاند و تحسین همگان از پیشکسوتان و موسپیدان گرفته تا بازیکنان، مربیان و داوران را برانگیخت.

او شروع به کارش در هیئت استان با تیمی قوی همراه شد، ترکیبی از افراد جوان و باتجربه که یکی از دلایل موفقیتش را نیز می‌توان به استفاده از همین افراد در تیم مدیریتی‌اش ربط داد.

022

دکتر قرایی در طول دو سالی که در هیئت فوتبال استان خدمت می‌کرد، تاکید بر شفافیت و استفاده از افراد صاحب‌نظر و کارشناس در دستور کارش بود. با اهالی رسانه و خانواده مطبوعات تعاملی ویژه داشت. مدیرِ خستگی‌ناپذیری که از هر فرصتی برای خدمت به فوتبال‌دوستان مناطق محروم استفاده می‌کرد. شاهد بودم که برای نشاندن خنده بر لب بچه‌های جنوب و شرق استان، مجدانه تلاش می‌کرد. همین ماه پیش بود که اقدامات لازم، برای انتقال یکی از بچه‌های اهل یکی از روستاهای محروم و دورافتاده جنوب استان به مرکز، برای ادامه فوتبالش زیر نظر مربیان کاربلد را انجام داد.

حالا او بنا به هر دلیلی از هیئت فوتبال استان جدا شده و ادامه کار را به دوستانش سپرده است تا آن‌ها راهی را که به هم آغاز کرده بودند، ادامه دهند.

دکتر قرایی با نیّت خیر آمد و حالا پس از بررسی کارنامه پربار و درخشان دو ساله‌اش برای هر انسان منصفی پرواضح است که با وجدان آسوده از مجموعه هیئت فوتبال استان جدا شده است.

او که خدمات و فعالیت‌های ارزنده‌اش سبب شده نامش تا ابد در فوتبال این مرزوبوم ماندگار شود به گونه‌ای عمل کرد که فوتبال این خطه مدیونش خواهد بود.

او به نحوی در محافل فوتبالی کشوری پیش رفت و فعالیت کرد که حقوق از دست رفته داوران‌مان با عضویت رییس کمیته داوران هیئت در کمیته داوران فدراسیون و لیگ یکی کردن دو داور و چهار کمک‌داور و همچنین لیگ برتری کردن یکی از کمک‌داوران و قضاوت حدودا ۱۲ داور و کمک‌داور در لیگ‌های ۲و سه استیفا شد. گرفتن امتیاز برگزاری دوره مربیگری A آسیا در کرمان، نیز نشان‌‌دهنده پیگیری‌های او و تیم همراهش برای ارتقاء سطح دانش فنی مربیان فوتبال کرمان بود که برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشور مقرر شده در استانی غیر از تهران انجام شود. این دو موضوع بیانگر این است که فوتبال استان از سال ۹۷، شخصیتی حرفه‌ای و شایسته احترام به خود گرفت و این مهم رخ نمی‌داد مگر به مددِ دکتر قرایی و یارانش.

 در آخر باید به حضور دو تیم از استان کرمان در لیگ برتر فوتبال کشور اشاره کنم که در این مقطع روی داد.

فعالیت‌های انجام شده در طول این دوسال و چند ماه چنان پرتعداد است که فرصت بیان‌شان در این مقال نیست.

12e30

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز