رییس سازمان صمت استان کرمان عنوان کرد:

پیگیری احداث صنایع کوچک و متوسط در کرمان

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۰۷:۲۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۸۱۲۸
پیگیری احداث صنایع کوچک و متوسط در کرمان
رییس سازمان صمت کرمان گفت: احداث صنایع کوچک و متوسط را به عنوان یک سیاست کلان در استان دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی حسینی نژاد، در آیین افتتاح دفتر نمایندگی خانه صنعت، معدن و تجارت کرمان در محل پارک علم و فناوری استان کرمان اظهار داشت: تحقق توسعه پایدار و صنعتی شدن استان کرمان منوط به تقویت واحد‌های کوچک و خوشه‌های صنعتی است.

او ضمن واکاوی دلایل عقب‌افتادگی توسعه ۵۰ ساله کرمان، افزود: بخش دولتی این استان با شناسایی حلقه‌های مفقوده، مدیریت صحیح و اصلاح ذهنیت‌ها، مسیر توسعه پایدار استان را باز کرده است.

حسینی نژاد با بیان اینکه استان کرمان از ۴۰ سال گذشته به عنوان بهشت معادن ایران شناخته می‌شود، تصریح کرد: همواره مسئولان این استان انتقاد نداشتن ارزش افزوده و صنایع فرآوری را داشته‌اند و برنامه‌ریزی به این سمت تعریف شده است.

او با بیان اینکه کرمان ۲۸ ابرکارخانه مشابه ذوب آهن اصفهان دارد، گفت: این کارخانه‌ها با رصد سیاست ۵۰ سال قبل اصفهان احداث شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: موتور محرکه توسعه اصفهان، کارخانه ذوب آهن بود و بدین منظور آن صنایع کوچک را شکل و توسعه داد؛ بنابراین اکنون هر خدمات و قطعه‌ای را در اصفهان پیدا می‌کنید.

او گفت: با توجه به تجربه استان‌های یزد و اصفهان و دنیا که صنایع کوچک و متوسط یکی از عوامل توسعه و موتور محرکه این استان‌ها بوده، کارخانه‌های بزرگ نیز با نگاه توسعه پایدار، فرصتی استثنایی برای ارائه خدمات به خوشه‌های صنعتی و صنایع کوچک محسوب می‌شوند.

حسینی نژاد گفت: احداث صنایع کوچک و متوسط  می‌تواند، یکی از عوامل توسعه استان در رشد و جهش اقتصادی باشد که این موضوع را به عنوان یک سیاست کلان دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه سبقه تاسیس خانه صنعت و معدن در کشور به اواخر دهه ۷۰ شمسی در دوره اصلاحات به عنوان تشکل تخصصی بخش خصوصی برمی گردد، افزود: در کرمان این خانه در دهه ۸۰ تاسیس و فعال شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز