برخورد تیم امنیت غذایی دادسرای کرمان با ۶ واحد صنفی و رستوران متخلف

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۸:۳۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۹۸۴۳
برخورد تیم امنیت غذایی دادسرای کرمان با ۶ واحد صنفی و رستوران متخلف
در راستای اجرای دستورالعمل های قوه قضائیه و به منظور نظارت دقیق بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی، رستوران ها و ... گشت های امنیت غذایی و بهداشتی کرمان ضمن بازدید از 20 واحد صنفی به سه واحد صنفی تذکر داده، دو واحد را به مدت 24 ساعت غیرفعال ویک واحد را نیز پلمپ کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دادستان عمومی و انقلاب کرمان در حاشیه این بازدید گفت: در این بازدید، تیم های امنیت غذایی دادسرای کرمان، تعدادی از واحدهای صنفی تذکر دریافت کردند و مقرر شد ظرف ۴۸ ساعت نسبت به رفع نقص‌های موجود اقدام کنند و در غیر اینصورت دستورات لازم برای پلمپ این واحد‌ها صادر می‌شود.

دادخدا سالاری با اشاره به این مطلب که اکثر قریب به اتفاق واحد‌های صنفی کرمان مفاد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، تاکید کرد: به دلیل دغدغه مردم در رابطه با شیوع بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بررسی‌های ابعاد رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با بیماری کرونا به صورت مستمرو سرزده و در قالب بازدید‌های محسوس و غیرمحسوس انجام می‌شود.

وی به راه اندازی هفت تیم عملیاتی در شهر کرمان به منظور انجام گشت های ویژه در قالب کارگروه مبارزه با محتکرین خبر داد و اظهارداشت: این تیم ها  با محوریت یکی  از قضات دادسرا و نماینده پلیس اماکن، نماینده پلیس اطلاعات ، نماینده پلیس آگاهی ، نماینده اداره کل اطلاعات و نماینده سازمان اطلاعات سپاه، نماینده معاونت غذا و دارو علوم پزشکی و نماینده اداره بهداشت راه اندازی شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان تصریح کرد: در حوزه سلامت و به منظور  ارتقاء امنیت غذایی و بهداشتی عمومی در راستای اجرای بند 7دستورات ریاست معظم قوه قضائیه اقداماتی از جمله بررسی و پیگیری وضعیت آب شرب شهر کرمان و الزام محیط زیست استان در خصوص تهیه گزارش جامع و کارشناسی در این خصوص و پیگیری و هم اندیشی در خصوص روند پیگیری قضایی در رابطه فروشگاههای سموم غیر مجاز در شهرستان جنوبی انجام شده است.

سالاری به تعیین شعبه ویژه و ایجاد کارگروه و بازدید از تمامی داروخانه ها و صنوف لوازم پزشکی در راستای صیانت از حقوق عامه نیز اشاره کرد و ادامه داد: بازدید و بازرسی از صنوف فروش تجهیزات پزشکی ، داروخانه ها ، نانوایی ها ، مرغ فروشی ها ، قصابی‌ها، مراکز توزیع دارو، مراکز توزیع مواد ضد عفونی، مراکز عمده فروش مواد خوراکی، فروشگاه‌ها با هدف ارتقاء امنیت بهداشتی نظارت برسیستم توزیع مواد شوینده، مواد ضد عفونی، دارو، دستکش، ماسک و رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی در هنگام توزیع نیز در استان کرمان به صورت مستمر انجام شده است.

وی اظهارداشت: دادستانی کرمان همواره بر مبنای پیشگیری از اقداماتی که تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود و سلامت مردم را به خطر می اندازد، حرکت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز