مدیرکل انتقال خون استان کرمان:

۱۸۰ بهبودیافته کرونا در کرمان پلاسما اهدا کردند/کمبود گروه خونی O و A در استان

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۳:۳۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۵۷۶۹
۱۸۰ بهبودیافته کرونا در کرمان پلاسما اهدا کردند/کمبود گروه خونی O  و A  در استان
مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به شیوع بالای کرونا و افزایش بیماران مبتلا به این بیماری در استان، گفت: «برای مهار این سیرصعودی و نجات بیماران بدحال نیازمند پلاسمای خون بهبودیافتگانی هستیم که ۲۸ روز از بهبودی آن‌ها گذشته است».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ روح‌الله میرزایی با بیان این‌که ثابت شده در پلاسمای بهبودیافتگان کووید ۱۹ پادتن تولید شده است، بیان کرد: «اگر این پلاسما به افراد بدحال کرونایی تزریق شود در روند بهبود آن‌ها تاثیر بسزایی دارد».

وی افزود: «چون کرونا درمان قطعی ندارد، در همه جای دنیا از این روش برای بهبود بیماران استفاده می‌کنند و در ایران هم این روند از اوایل خرداد آغاز شده است».

میرزایی با دعوت از همه بهبودیافتگان کرونا به اِهدای پلاسما، اظهار کرد: «بهبودیافتگانی که ۲۸ روز از بهبودی آن‌ها می‌گذرد با مراجعه به پایگاه انتقال خون واقع در بلوار ۲۲ بهمن با تجهیزات آنجا می‌توانند تنها پلاسمای خود (نه خون) را اهدا کنند».

وی ادامه داد: «داوطلبان حتما اعلام کنند که برای اهدای پلاسما مراجعه کردند زیرا روش خاصی دارد و البته این اهدا ارزشمند است زیرا جان افراد بدحال را نجات می‌دهد».

میرزایی افزود: «اهدای پلاسما به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود، به طوریکه در شهر کرمان به‌صورت مستقیم تنها پلاسما گرفته می‌شود و در شهرستان‌ها خون گرفته و سپس در آزمایشگاه فرآوری و جدا می‌شود».

وی خاطرنشان کرد: «تاکنون ۲۱۵ نفر از بهبودیافتگان برای اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند که از این میان ۱۸۰ نفر پلاسما اهدا کردند».

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به موج سوم کرونا و همراهی آن با آنفلوآنزا، بیان کرد: «در این فصل نیاز به این پلاسما به مراتب بیشتر است و افراد بهبودیافته به شکرانه سلامت خود پلاسمای خود را اهدا کنند».

وی با بیان اینکه در حال حاضر گروه خونی O  و A  با کمبود مواجه است، گفت: «ابتدا از همه‌ی کسانی که در این ایام تعطیل خون اهدا کردند، قدردانی می‌کنیم اما در حال حاضر در این دو گروه با کمبود مواجه هستیم».

میرزایی با اشاره به اینکه شروع فصل سرد سال و مزید بر علت شدن بیماری کرونا، کرمان را با کمبود و بحران ذخایر خونی روبه‌رو کرده، گفت: «امیدواریم مردم در این روزهای سخت، با اهدای خون، بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی را از یاد نبرند».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز