مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

ویروس کرونا در سرما قوی‌تر و سرایت آن بیش‌تر می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۰۷:۴۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۰۳۷۲
ویروس کرونا در سرما قوی‌تر و سرایت آن بیش‌تر می‌شود
مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان هشدار داد که ویروس کووید ـ 19 در هوای سرد قوی‌تر و احتمال سرایت آن بیش‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ نوذر نخعی در جمع خبرنگاران درباره‌ی علل رشد روند ابتلا به کرونا در نواحی شمالی استان توضیح داد: «شرایط اقلیمی و مدیریتی و کنترلی در میزان بیماری موثر است. سرما باعث می‌شود ویروس قوی‌تر و احتمال سرایت آن بیش‌تر شود ضمن اینکه، مردم در فضای بسته بیش‌تر دور هم جمع می‌شوند».

وی با بیان اینکه در این شرایط، هرچه کنترل بر تعاملات اجتماعی بیش‌تر باشد نتایج موثرتری دارد، افزود: «الان زمان تقویت اقدامات قهری است. هرکس قوی‌تر عمل کند، بهتر نتیجه می‌گیرد».

وی ادامه داد: «دانشگاه آکسفورد شاخص سختگیری را با وضعیت شیوع بیماری مقایسه می‌کند و می‌گوید که این دو، رابطه‌ی غیرمستقیم دارد».

این استاد پزشکی اجتماعی تاکید کرد: «هرچه مردم بیش‌تر از ماسک استفاده کنند موثرتر است. در کشورهای اروپایی که زیرساخت پیشرفته دارند ولی آمار بسیار بالا رفته ولی در کشوری مثل ژاپن این‌طور نیست علل اصلی آن را ماسک می‌دانند و تجارت الکترونیک قوی‌ای که داشتند ضمن اینکه تعامل اجتماعی مردم نیز کمتر بوده است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز