مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد:

آغاز سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان/امسال ۳۵ هنرمند موسیقی نواحی در قالب دوبیتی اجرا خواهند داشت

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۶:۲۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۰۸۲۷
آغاز سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان/امسال ۳۵ هنرمند موسیقی نواحی در قالب دوبیتی اجرا خواهند داشت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور محدود هنرمندان و بدون تماشاگر در کرمان برگزار می شود، گفت: علاقه مندان از طریق فضای مجازی این جشنواره را دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد رضا علیزاده، در نشست خبری با صاحاب رسانه سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با بیان اینکه در پی شرایط کنونی و با وجود محدودیت‌های ایجاد شده از بیماری منحوس کرونا، امسال سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از امروز تا ۱۳ آبان ماه در کاروانسرای تاریخی گنجعلی خان کرمان بدون حضور تماشاگر با هنرمندی نمادین تمامی اقوام ایرانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند این برنامه را به صورت آنلاین در فضا‌های مجازی مشاهده کنند.

او با اشاره به اینکه این جشنواره طی ۴ روز از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برپا می‌شود، بیان کرد: سعی بر این بوده که از هنرمندانی دعوت شود که امکان سفر برای آن‌ها وجود داشته است؛ ولی این هنرمندان به صورت متمرکز حضور نخواهند داشت.

علیزاده با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران امسال به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شرایط کنونی، تنها با ۱۰ درصد هنرمندان از سراسر ایران در کرمان برگزار خواهد شد، گفت: پارسال ۳۰۰ هنرمند از سراسر ایران، مهمان کرمان برای اجرای جشنواره موسیقی نواحی ایران بودند؛ ولی امسال به دلیل بیماری کرونا و در نظر گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی، ۳۵ هنرمند موسیقی نواحی ایران در قالب دوبیتی اجرا خواهند داشت.

12847408_557

او با بیان اینکه امسال تمرکز در دعوت از نسل دومی‌ها بوده است تا زمینه معرفی استعداد‌های این افراد فراهم شود، تصریح کرد: کل مهمان‌های سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران ۳۵ نفر هستند که ۱۲ نفر آن‌ها کرمانی، یک نفر از افغانستان و بقیه از از ۱۱ استان کشور در این جشنواره حضور دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: مجموعا در این دوره از جشنواره موسیقی نواحی ایران، ۱۹ گروه شرکت خواهند داشت که ۵ گروه از کرمان و ۱۴ گروه از سایر استان‌ها هستند.

او بیان کرد: ۲۸ نفر از عوامل اجرایی، شامل ۸ نفر در کمیته برگزاری و ۲۰ نفر عوامل فنی و پخش آنلاین در این دوره از جشنواره فعالیت می‌کنند.

علیزاده گفت: در پی تشکیل شورای علمی این جشنواره با توجه به وضعیت کنونی، تلاش شده است تا در این دوره، مستند سازی افراد هنرمند صورت گیرد.

علاقه‌مندان موسیقی نواحی ایران می‌توانند سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را ۱۰ تا ۱۳ آبان ۱۳۹۹ از ساعت ۱۹ تا ۲۱ از طریق صفحه اینستاگرام جشنواره نواحی، انجمن موسیقی استان کرمان و صفحه آپارات جشنواره موسیقی نواحی به نشانی‌های زیر مشاهده کنند:

Aparat.com/ifmf.ir

@kerman_music_province

@iranfolkmusic

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز