معاون و جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله و پیشگیری بیماری کرونا:

محدودیت‌های کرونایی با جدیت پیگیری می‌شوند

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۹:۳۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۱۰۳۲
محدودیت‌های کرونایی با جدیت پیگیری می‌شوند
معاون و جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله و پیشگیری بیماری کرونا با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شش شهرستان کرمان گفت: اجرای دقیق این محدودیت‌ها با جدیت از سوی گروه‌های بازرسی پیگیری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدصادق بصیری در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا عنوان کرد: شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان، زرند، بافت، بردسیر و کرمان در وضعیت فوق حاد به لحاظ بیماری قرار دارند و محدودیت‌ فعالیت اصناف به صورت ویژه در این شهرستان‌ها اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه سیر ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کروناویروس در استان کرمان ادامه دارد، گفت: سایر شهرستان‌های استان نیز باید طبق مصوبات قبلی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را داشته باشند.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس خاطرنشان کرد: تشدید نظارت‌ها، افزایش تست‌های pcr، قرنطینه خانگی افراد بیمار، آموزش و اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر به ویژه سالمندان با توجه به شدت پیک سوم بیماری، ایجاد محدودیت‌های هوشمند و هدفمند به عنوان راهبردهای اصلی مقابله با بیماری مدنظر است.

بصیری از شهروندان خواست تا با توجه به تعطیلات پیش‌رو از سفر خودداری کنند و گفت: در صورت لزوم پست‌های ایست و بازرسی برقرار و از سفرها جلوگیری می‌شود.

وی تقویت درمان سرپایی را جهت کاهش بار بستری‌ بیمارستانی یادآور شد و بیان داشت: در دوره هشت ماهه مبارزه با کرونا مصوبات خوبی داشتیم اما باید به لحاظ اجرایی پیگیری جدی در مورد آنها صورت گیرد، لذا قرارگاه مرکزی مبارزه با بیماری با فرماندهی وزیر کشور تشکیل شده و تفویض اختیار به استان‌ها نیز برای اجرای مرحله به مرحله مصوبات داده می‌شود.

دکتربصیری در خصوص برگزاری مراسم ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: در مورد اهمیت این روز هیچ تردیدی وجود ندارد، اما با توجه به شرایط بیماری، تصمیم گیری در این مورد به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز