مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

امام زادگان و بقاع متبرکه در کرمان، تعطیل است

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۱:۰۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۸۱۶۷۳
امام زادگان و بقاع متبرکه در کرمان، تعطیل است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیل بودن امام زادگان و بقاع متبرکه استان، گفت: تمام کارکنان بقاع متبرکه کرمان از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا تبعیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدحجت الاسلام علی جلالی، ضمن تبریک ولادت پیامبراکرم صلوات الله علیه و هفته وحدت ، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، اظهار داشت: تمام کارکنان بقاع متبرکه استان از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا تبعیت می‌کنند.

اوبا اشاره به هماهنگی همه جانبه با ستاد مقابله با کرونا در برگزاری مراسمات بقاع متبرکه، افزود: طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا محوطه امام زادگان بروی مردم و زائران باز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در استان کرمان۱۴ بقعه شاخص کشوری و ۲۲ بقعه شاخص استانی وجود دارد.

حجت الاسلام جلالی بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به تمامی هیأت امنای بقاع متبرکه، امام زادگان و مساجد دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا ابلاغ شده است و در این راستا تمامی بقاع متبرکه به ویژه بقاع مسقف را تعطیل کرده ایم تا از این طریق، ویروس کرونا شیوع پیدا نکند.

اوبا اشاره به این که فضای تربت خانه‌های امامزادگان در ایام کرونا بسته بوده است و این امر ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: هر چند بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا، بقاع متبرکه در این ایام تعطیل بود و مردم حضوری برای زیارت نداشتند، اما این تعطیلی به منزله تعطیلی خدمت رسانی بقاع متبرکه نیست و لذا بقاع استان، در این مدت از حالت فرهنگی، مذهبی، تبدیل به کارگاهی برای ارائه خدمات به مردم شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اجرای دستورات مقام معظم رهبری پیرامون کرونا، گفت: پس از آنکه رهبر معظم انقلاب، با شیوع ویروس کرونا، بر کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا تاکید فراوانی داشتند، اداره اوقاف استان نیز در این راستا تمام امکانات خود را برای اجرای منویات مقام معظم رهبری به کار گرفته است.

اوبه استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود اماکن متبرکه برای کمک به اقشار کم برخوردار اشاره کرد و افزود: امروز نیاز داریم تا همه دستگاه‌ها و نیرو‌ها با تمام توان به میدان بیایند و به دور از موازی‌کاری‌ها، برای رسیدن به یک هدف واحد، که آن هم خدمت‌رسانی بهتر به جامعه است، فعالیت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون قریب به ۱۰ هزار بسته کمک معیشتی شامل اقلام خوراکی و بهداشتی تهیه و میان آسیب دیدگان کرونا و اقشار کم درآمد توزیع شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز