رییس کل دادگستری استان کرمان:

اجازه هیچ تحرکی به عناصر دست نشانده معاندین نمی‌دهیم

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۲۶۲۵
اجازه هیچ تحرکی به عناصر دست نشانده معاندین نمی‌دهیم
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: نیرو‌های امنیتی، قضایی و انتظامی بر مبنای پیشگیری تخصصی، اجازه هیچ تحرکی را به عناصر دست نشانده معاندین نخواهند داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در آئین معارفه رییس جدید دادگستری شهرستان جیرفت اظهار داشت: با تاکیدات رییس قوه قضاییه در حوزه امنیت مردم و جامعه نباید ذره‌ای کوتاه آمد و در این شرایط کنونی امنیت مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او افزود: قضات، دادستان ها، نیرو‌های امنیتی و سایر دست اندرکاران حوزه امنیتی باید عزم خود را جزم کنند و هیچ گونه خشونت و شرارتی را برنتابند؛ زیرا دشمنان و معاندین تمام ظرفیت‌های تبلیغی، اقتصادی و فرهنگی خود را برای آسیب زدن به ملت تجمیع کرده و باید بیش از گذشته هوشیار بود و در عرصه دفاع از ملت و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام کرد.

رییس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: دستگاه قضایی باید پشتیبانی لازم از نیرو‌های امنیتی را انجام دهد تا بتوانند بر مبنای پیش بینی و پیشگیری از عهده مسئولیت‌های خود در دفاع از ملت برآیند.

موحد گفت: قوه قضاییه به هیچ عنوان اجازه هیچ تحرکی را به عناصر دست نشانده معاندین نخواهد داد و قاطعانه و برمبنای فرمایشات رهبری در زمینه منافع نظام و آرمان شهدا حرکت می‌کند.

او با اشاره به اینکه قضاوت کار دشواری است، بیان کرد: کار قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشوارتر از سایر مسئولیت‌ها است؛ زیرا کارآمدی نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران به این نظام اعتبار می‌بخشد و ضعف و سستی در این سیستم موجب بی اعتباری نظام خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: قوام، دوام و بقای هر حاکمیتی بستگی به عدالت گستری آن حکومت دارد و در مبانی و تعالیم دین مبین اسلام نیز این موضوع مطرح شده است.

موحد با اشاره به اینکه احقاق حق و اجرای عدالت به عنوان یکی از ارکان دین مبین اسلام از اهمیت و جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است و به تبع آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز اهمیت فوق العاده‌ای دارد، گفت: افرادی که در این امر خطیر و مهم ایفای نقش می‌کنند و مسئولیت می‌پذیرند باید به این خطر و اهمیت این منصب واقف باشند و دقت کنند که به الزامات این منصب پایبند باشند.

او تصریح کرد: کارگزاران دستگاه قضایی حقیقتا در شرایط فعلی مجاهدانه و ایثارگرانه در حال خدمت و تلاش هستند تا اعتماد عمومی به نظام قضایی کشور ارتقا یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به آغاز دوران تحولی در قوه قضاییه، بیان کرد: از حدود یک سال و نیم گذشته و متعاقب منشور گام دوم انقلاب که از سوی رهبری اعلام شده و بناست در قوه قضاییه تحول رخ دهد و محور‌های سند تحول نیز مشخص شده است.

موحد تاکید کرد: برای آنکه بتوانیم همگام، همراه و همدل با سیاست‌ها و رویکرد‌های رییس قوه قضاییه حرکت کنیم، باید وقت اداری و غیر اداری را در نظر نگیریم و متناسب با شرایط و مخلصانه و برای رسیدن به رفاه و سعادتی که مد نظر نظام است، تلاش کنیم.

رییس شورای قضایی استان بیان داشت: در این برهه حساس، قوه قضاییه مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارد و محور‌های مدیریت تحولی قوه قضاییه در زمینه‌های مختلف از جمله در مقابله با فساد و فساد ستیزی در درون و برون این دستگاه مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه عزم راسخ دستگاه قضایی در میدان پرخطر مبارزه با فساد ملموس و قابل مشاهده است، اظهارداشت: تمامی دستگاه‌ها و قوای اجرایی و مقننه و مردم باید همگام و پشتیبان جدی دستگاه قضایی در این زمینه باشند و تاکنون نیز مردم به خوبی از این حرکت پشتیبانی کرده اند و گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است.

موحدگفت: قوه قضاییه امروز عزم راسخ دارد که در درون این قوه کرامت انسانی را ارتقا بخشیده و به حقوق انسانی، اسلامی و شهروندی مردم بیشتر از گذشته احترام می‌گذارد.

او افزود: سند حفظ کرامت انسانی در دستگاه قضایی یک توصیه اخلاقی نیست بلکه یک دستور و فرمان اجرایی است و اجرای آن جزو الزامات دستگاه قضایی به شمار می‌رود و مردم باید اجرای آن را ملموس احساس کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، توجه به حقوق عامه را از دیگر اولویت‌های قوه قضاییه برشمرد و تصریح کرد: قوه قضاییه در زمینه ترک وظیفه و فعل و مسئولیت‌های ناشی از آن در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی بخشنامه‌ای صادر کرده و هرگونه ترک وظیفه، اهمال و سهل انگاری در انجام وظایف که موجب تضییع حقوق و اموال عمومی شود، موضوع ماده ۵۶۸ قانون مجازت اسلامی است که قابل تعقیب کیفری و مشمول مرور زمان نیز نمی‌شود.

او بیان داشت: قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت ادرای به عنوان متولی حفاظت از حقوق عامه مسائل مربوط به ترک فعل‌ها را تعقیب می‌کنند؛ زیرا این مسئله در نظام قضایی ما بسیار اهمیت دارد و نباید به سادگی از کنار آن‌ها عبور کرد.

موحد ضمن پاسداشت خدمات ارزشمند مرحوم حسین شکوهی نسب، از وی به عنوان مجاهد فی سبیل الله یاد کرد و اظهار داشت: آن مرحوم شب و روز به منظور خدمت به محرومان و مردم با تمام توان کار می‌کرد و با فوت وی، سرمایه ارزشمندی را از دست دادیم؛ زیرا ایشان از مفاخر دستگاه قضایی استان کرمان به شمار می‌رفتند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه سرمایه‌های ارزشمند انسانی در نظام قضایی کشور وجود دارد، گفت: ظرفیت عظیمی از جوانان متدین و متشرع در نظام قضایی کشور خدمت می‌کنند و سختی کار قضاوت را بر دوش می‌کشند و باید قدردان آن‌ها بود.

موحد افزود: کاهش اطاله دادرسی، تسریع دادرسی ها، کاهش جمعیت کیفری، اتقان و استحکام آرا و تکریم مراجعان از شاخص‌های تعیین شده از سوی قوه قضاییه است که باید برای رسیدن به این شاخص‌ها حرکت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز