مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

آموزش و پرورش در شرایط فعلی نیاز مند تعامل و همکاری همه ی مردم و دستگاه های اجرایی است

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۴:۳۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۲۳۹۳
آموزش و پرورش در شرایط فعلی نیاز مند تعامل و همکاری همه ی مردم و دستگاه های اجرایی است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تعطیلی آموزش حضوری در مدارس استان گفت: آموزش و پرورش در شرایط فعلی نیاز مند تعامل و همکاری همه ی مردم و دستگاه های اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در دیدار با استاندار کرمان با بیان اینکه فاصله شمالی ترین تا جنوبی ترین مدرسه استان یکهزار و 33 کیلومتر متر است به گستردگی دامنه فعالیت های آموزشی در استان اشاره کرد و افزود: وجود 15منطقه کمتر توسعه یافته و محروم با بیش از یک سوم جمعیت دانش‌آموزی در استان نیازمند توجه همه مردم و دستگاه های دولتی به نهاد تعلیم و تربیت است.

وی به افزایش سه برابری  جذب مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش استان نسبت به سال های اخیر اشاره و اظهار کرد: تاکنون بیش از 210 میلیارد تومان مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش استان در سال 99 جذب شده است.

اسکندری نسب بیان کرد: با توجه به تعطیلی آموزش حضوری در استان آموزش دانش آموزان را متناسب با امکانات دانش آموز و مناطق مختلف به جدی دنبال می کنیم و اطلس دسترسی به آموزش و یادگیری تمامی دانش آموزان استان طراحی و تدوین شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت بیش 710 مدرسه استان با زیر 10 نفر دانش آموز گفت: در صورتی که ستاد استانی کرونا اجازه بدهد آمادگی داریم روند آموزش را در روستا های و مناطق دوردست استان به صورت حضوری دنبال کنیم.

تکمیل 290 پروژه آموزشی نیمه تمام در دوسال اخیر

احمد اسکندری نسب خاطر نشان کرد: 310 پروژه آموزشی نیمه تمام از قبل از سال 92 در استان باقیمانده بود که تاکنون 290 پروژه از این تعداد در سه سال اخیر تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: در سه سال اخیر 309 مدرسه در قالب یکهزار و 342 کلاس درس در استان کنگ زنی شده است که تعدادی از این مدارس تحویل داده شده و مابقی آنها تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

اسکندری نسب از وجود 218 پروژه آموزشی نیمه تمام در حال ساخت در استان خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه ها نیازمند همکاری استانداری و بنگاه های اقتصادی و معادن استان هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خواستار همکاری استانداری در جهت راه اندازی بیمارستان فرهنگیان در استان شد و از راه اندازی مراکز آموزشی رفاهی فرهنگیان در تمامی شهرستان ها و مناطق استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

احمد اسکندری نسب گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با اتاق بازرگانی کرمان و موسسه خیریه مهر گیتی 120 مدرسه در قالب 732 کلاس درس در استان توسط اتاق بازرگانی ساخته می شود.

وی از آغاز عملیات ساخت 8 مرکز آموزشی حیات طیبه در استان خبر داد و افزود: با افتتاح یکهزار کلاس درس تا پایان سال جاری سرانه آموزشی استان به استاندارد کشوری می رسد.

اسکندری نسب با اشاره به رشد چند برابری درآمد های اختصاصی آموزش و پرورش استان در دولت تدبیر و امید گفت: با توجه به بضاعت مالی اندک تعدادی زیادی از دانش آموزان هزینه کتاب این دانش آموزان از محل درآمد های اختصاصی آموزش و پرورش پرداخت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز