نخستین دادگاه الکترونیک بین‌المللی در کرمان برگزار شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۰:۵۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۴۷۳۷
نخستین دادگاه الکترونیک بین‌المللی در کرمان برگزار شد
رئیس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری نخستین دادگاه الکترونیکی بین‌المللی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد، در تشریح این خبر توضیح داد: «جلسه رسیدگی به این پرونده از طریق ویدئو کنفرانس و  به صورت آنلاین و با رعایت اختلاف ساعت 3.5 ساعته ایران و منچستر انگلیس به ریاست حجت‌الاسلام محمد شفیعی برگزار شد که در نوع خود بی‌نظیر است».

وی افزود: «به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا و با توجه به اینکه زوجه به منظور حضور در دادگاه باید مسافت و هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کرد، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری این دادگاه به صورت آنلاین در مجتمع قضایی خانواده کرمان انجام شد».

موحد گفت: «با برگزاری این دادگاه به صورت آنلاین، طرفین دعوی توانستند با صرف کمترین زمان و بدون صرف هزینه، در  یک دادرسی عادلانه به صورت مجازی و فعال حضور داشته باشند و دفاعیات خود را به دادگاه ارائه کنند».

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: «زوجه با توجه به این نوع فرایند دادرسی که در دنیا کم‌نظیر است در ابتدای جلسه دادگاه مراتب تقدیر و تشکر خود را از ریاست قوه قضائیه و دادگستری کرمان ابراز کرد».

موحد سپس اظهار کرد: «دادگستری استان کرمان در زمینه‌ی توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباط الکترونیک و استفاده از سامانه‌های برخط جزو استان‌های پیشرو در سطح کشور به شمار می‌رود و تاکنون قریب 5 هزار  دادگاه الکترونیک در این استان برگزار شده است».

وی گفت: «در سال جاری نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا زمینه‌های توسعه دادرسی‌های الکترونیک در استان کرمان فراهم شده است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز