معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان:

بسته تحولی "مدرسه خوانا" در ۱۶۷ مدرسه و در قالب ۱۰۰۰ کلاس درس در استان کرمان اجرا می شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۳:۲۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۶۷۴۰
بسته تحولی مدرسه خوانا در ۱۶۷ مدرسه و در قالب ۱۰۰۰ کلاس درس در استان کرمان اجرا می شود
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بسته تحولی "مدرسه خوانا" در 167 مدرسه و در قالب 1000 کلاس درس در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس ضیا در نشست اعضای شورای معاونان اداره کل با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: بسته تحولی «مدرسه خوانا» به صورت خاص بر تقویت مهارت‌های خواندن، درک مطلب، بیان نظرات و احساسات، مهارت‌های نوشتن، ابراز وجود و آداب زندگی که در دوره ابتدایی بسیار مهم هستند تاکید دارد و تلاش بر این است امسال در 1000 کلاس درس در استان این برنامه اجرا شود.

وی افزود: دوره تامین مدرس معلمان مجری این طرح در حال اتمام است و بلافاصله بر اساس تقسیم بندی، 20 مدرس کشوری که دوره ها را پشت سر گذاشته اند آموزش سایر معلمان را آغاز می کنند که این برنامه از اول دی ماه 1399 تا پایان اردیبهشت 1400 باید اجرا شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: طبق تماس های تلفنی که  به عنوان نمونه با بعضی از اولیا گرفته شده، تقریبا 90 درصد آن ها از آموزش فرزاندانشان رضایت داشته اند.

ضیا گفت: شرایط شیوع بیماری کرونا به گونه ای پیش رفت که نتوانستیم آموزش حضوری دانش آموزان را ادامه دهیم و طبق دستورالعمل جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مشخص شده چه دروسی باید حضوری باشد و چه دروسی غیرحضوری، تدریس چه بخش هایی الزامی است یا مطالعه آزاد باید باشد، همچنین در این بخشنامه نحوه ارزشیابی و محتوای بارگذاری شده در شبکه رشد، نحوه ارزشیابی، روش تدریس، رسانه های پشتیبان و... عنوان شده است.

وی با بیان این که در زمینه ثبت نام آموزش غیرحضوری نوآموزان پیش دبستانی در استان خوب عمل شده، گفت: رتبه دوم کشوری را در جذب نوآموزان پیش دبستانی داریم و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده از جمله تولید و بارگذاری بیش از 380 محتوای آموزشی دوره پیش دبستانی توسط مربی رفسنجانی طیبه فارسی در فضای مجازی که جای تحسین و قدرشناسی دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان بر انسداد مبادی بی سوادی تاکید کرد و خواستار شناسایی دانش آموزانی شد که در سال تحصیلی جاری در هیچ مدرسه ای ثبت نام نشده و ورود به مدرسه نداشته اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز