رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

۷۰ درصد معوقات بانکی کرمان متعلق به چند نفر است

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۱۳:۳۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۰۵۳۹۵
۷۰ درصد معوقات بانکی کرمان متعلق به چند نفر است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: «۷۰ درصد معوقات بانکی در استان کرمان متعلق به چند نفر است و باید این دانه‌درشت‌ها در استان تعیین تکلیف شوند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای عالی بانک‌های استان کرمان، ناترازی نظام بانکی را یکی از چالش‌های اساسی در اقتصاد ایران دانست و بیان کرد: «ناترازی بودجه و ناترازی نظام بانکی از مصیبت‌های اقتصادی کشور هستند البته بخش عمده‌ای از این ناترازی نظام بانکی حل شده است».

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که افزایش سرمایه‌ی بانک‌ها در بودجه‌ی ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، افزود: «نظام تامین مالی تا چندی پیش در اقتصاد ایران منوط به بانک‌ها بوده که در یک سال گذشته جنس تحولات بانکی تغییر کرده به‌طوری‌که منابع از بانک‌ها به بازار سرمایه برده شده است».

وی با اشاره به این‌که در بورس حتی ایده را نیز عرضه می‌کنیم، اظهار کرد: «باید بازار سرمایه در استان کرمان را تقویت کرد».

پورابراهیمی ادامه داد: «۷۰ درصد معوقات بانکی در استان کرمان متعلق به چند نفر است و باید این دانه درشت‌ها در استان کرمان تعیین تکلیف شوند».

وی با بیان این‌که بانک‌های خصوصی در استان باید کمک و تقویت شوند، اضافه کرد: «استان کرمان نباید به محل جذب منابع و خرج این منابع در استان‌های دیگر تبدیل شود».

پورابراهیمی بیان کرد: «در سال گذشته قانون تسهیل تسویه‌ی بدهی بدهکاران شبکه‌ی بانکی در کشور تصویب شده است و طبق این قانون کسانی که از سال ۹۳ تسهیلات گرفتند و به هر دلیلی بدهی معوق داشتند، تا پایان آذرماه درخواست خود را باید تحویل دهند و تا پایان سال باید کل این پرونده‌ها بسته شوند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز