مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان کرد:

باید از مکتب حاج قاسم اخلاق و فرهنگ را نهادینه کنیم/برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی ورزشی در استان کرمان

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۴:۲۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۱۸۵۵
باید از مکتب حاج قاسم اخلاق و فرهنگ را نهادینه کنیم/برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی ورزشی در استان کرمان
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان مسائل فرهنگی و اخلاقی را حلقه گمشده حوزه ورزش در سطح کشور دانست و تصریح کرد: می توان از مکتب حاج قاسم این اخلاق و فرهنگ را نهادینه کنیم.

میثم پاریزی در گفت‌وگو با برنا با اشاره به برگزاری بیش از 150برنامه فرهنگی ورزشی در استان کرمان به مناسبت این رخداد بزرگ،  گفت: برگزاری آیین رونمایی از تمبر پهلوان دیار کریمان سرباز شهید قاسم سلیمانی، توزیع هزار بسته معیشتی در محل استادیوم شهید باهنر به همت جامعه ورزش و جوانان، برگزاری مسابقات مجازی استانی دارت و شطرنج کارکنان دولت، راه اندازی موکب فرهنگی ورزشی مقابل اداره کل ورزش و جوانان و اداره شهرستان کرمان از مهمترین این برنامه ها هستند.

او افزود: طراحی و تهیه طومار با عنوان انزجار و انتقام سخت از قاتلان شهید سلیمانی به همت جامعه ورزش و جوانان، مسابقه کشوری کتابخوانی با مضمون مکتب سلیمانی در فضای مجازی با اهدای 10 جایزه ۵۰۰ هزار تومانی به 10 نفر، پویش نذر خون در مرکز استان در محل خانه جوان، پویش عهد عاشقی با سردار دل ها به صورت تهیه پوستر با محتوای روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و سالگرد شهید قاسم سلیمانی و نشر در فضای مجازی با تلاش هیئت های ورزشی استان و شهرستان ها، تقدیر از مدافعان سلامت در بخش های ورزشی و جوانان در استان و شهرستان ها، بازدید از خانواده شهدا و جانبازان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان و شهرستان ها، نصب دو بیلبورد در سطح شهر برای سالگرد حاج قاسم و مسابقات ورزشی در رشته های مختلف در فضای مجازی تحت عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و جام سرباز شهید قاسم سلیمانی را از دیگر برنامه های مهم نخستین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان عنوان کرد.

پاریزی بیان داشت: همچنین توسط ستاد مردمی متشکل از ورزشکاران و جوانان از ۸ تا ۱۵ دی ماه روزی ۱۰۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به اولین مصوبه جلسه داخلی این اداره کل مبنی بر معرفی سردار سلیمانی به عنوان پهلوان دیار کریمان اشاره و عنوان کرد: نیازمند این هستیم تا در این زمینه یک مصوبه از ستاد استان داشته باشیم و این مصوبه به فدراسیون ورزش های پهلوانی و وزارت ورزش و جوانان ارسال شود و بدین ترتیب، ما بتوانیم رسماً و قانوناً سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان پهلوان دیار کریمان معرفی کنیم.

او افزود: طبق مستنداتی که موجود است، سردار سلیمانی از سال 53 تا 60 به عنوان ورزشکار پهلوانی و زورخانه ای فعالیت می کرده است.

پاریزی تصریح کرد: معرفی سردار سلیمانی به عنوان پهلوان دیار کریمان علاوه بر بازتاب های مناسبی که می تواند در زمینه جایگاه، شأن و منزلت ورزش استان کرمان داشته باشد، الگوی مناسبی را برای ورزشکاران معرفی می کند که آنها را به این درک برساند، سن قهرمانی بسیار کوتاه است و نیازدارند با حفظ اخلاق و موازین اسلامی بتوانند ظرفیت هایی ماندگاری را برای استان کرمان ایجاد کنند تا الگو و سرمشق همه نوجوانان و نونهالانی باشند که به میادین ورزشی روی می آورند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در برنامه های سالگرد حاج قاسم، طبق ظرفیت های بسیار زیادی که در حوزه ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان است، مقرر شد برنامه ها طوری باشند که پراکنده کار نکنیم و تلاش شده در کنار تعدد برنامه ها، کیفیت را فدا نکنیم، به گونه ای که شأن و جایگاه این شهید والامقام حفظ شود.

پاریزی افزود: آمادگی داریم برنامه معرفی سردار سلیمانی به عنوان پهلوان دیار کریمان را به صورت یک مراسم جامع با حضور وزیر ورزش و تعدادی از روسای فدراسیون های مرتبط با پهلوانی برگزار کنیم و از طریق این روسا بتوانیم جام هایی را مانند جام تختی به عنوان جام سردار سلیمانی به صورت ملی و بین مللی برای برگزاری رقابت هایشان تا سالیان سال داشته باشیم.

او با اشاره به گستردگی و تأثیرگذاری که حوزه ورزش در مسائل اجتماعی دارد، ابراز امیدواری کرد: بتوان از این ظرفیت به طور مناسب استفاده کرد.

پاریزی مسائل فرهنگی و اخلاقی را حلقه گمشده حوزه ورزش در سطح کشور دانست و تصریح کرد: می توان از مکتب حاج قاسم این اخلاق و فرهنگ را نهادینه کنیم.

او ابراز امیدواری کرد: همه تلاش ها موجبات رضایت پروردگار را فراهم کند و به عنوان یک سرباز بتوانیم دین خودمان را به نظام، شهدا، جانبازان و ایثارگران به واسطه رشادت ها و دلاوری هایشان در راه امنیت، ادا کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز