استاندار کرمان:

گفتمان انقلاب اسلامی متناسب با نسل جوان ویژگی‌ مکتب شهید سلیمانی است

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۲:۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۵۶۹۹
گفتمان انقلاب اسلامی متناسب با نسل جوان ویژگی‌ مکتب شهید سلیمانی است
استاندار کرمان، زایش هویت جدید در گفتمان انقلاب اسلامی متناسب با نسل جوان را از ویژگی‌های مهم مکتب سردار سلیمانی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در برنامه تلویزیونی مالک از جوار مزار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، شخصیت شهید سلیمانی را چندوجهی توصیف و بر معرفی ابعاد شخصیت سیدالشهدای جبهه مقاومت تاکید کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه امسال پایه‌گذاری محکمی برای هفته مقاومت در سال‌های آینده خواهد بود، به برپایی خیمه‌های عزای سردار سلیمانی در تمام کوچه‌های شهر و استان کرمان اشاره داشت و گفت: متاسفانه در نخستین سالگرد سردار دلها با شرایط سخت بیماری کرونا مواجه شدیم، در حالی که خیل عظیم دلدادگان شهید سلیمانی و مکتب نورانی ایشان قصد حضور بر مزار شهید را داشتند.

زینی‌وند در بیان نقش استان کرمان در ترویج و گسترش مکتب شهید سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای اول شهادت سردار سلیمانی، بیان کردند که ایشان یک شخص نیست و باید متناسب با مکتب سردار سلیمانی در کشور کار شود.

وی، مکتب را مجموعه‌ای از قواعد چشم‌انداز‌ساز و ترسیم کننده آینده بیان کرد و افزود: یکسری ویژگی‌های فرهنگی، سیاسی، مذهبی و اجتماعی درون این مکتب باید تعریف شود که چراغ راه‌ نسل آینده باشند و در مکتب شهید سلیمانی، این چشم‌انداز آینده باید براساس ویژگی‌های این شخصیت عالم‌گیر بیان شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: شهید سلیمانی با طیف گسترده‌ای از مقامات دنیا و رزمندگان کشور ارتباط داشتند، اما بخش عمده‌ای از مراودات و فعالیت‌های اجتماعی ایشان در کرمان بوده است و لذا کرمان این ویژگی شخصیتی را به خوبی می‌تواند تبیین کند.

وی ادامه داد: کودکی ایشان در روستای محروم بوده که مطمئنا باید با ویژگی‌های خاصی پرورش یافته باشد، ساختارسازی شهید سلیمانی بسیار پیچیده و گسترده است و هزاران شغل به واسطه ایده‌‌های سردار سلیمانی ایجاد شده است.

استاندار کرمان اظهار داشت: شخصیت سردار سلیمانی به شکلی بوده که با ساز و کار خاص خودشان، افرادی را با رافت اسلامی به خود جذب کرده و امنیت را در مناطق ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه در شکل‌گیری مکتب شهید سلیمانی ظرافت‌هایی وجود دارد که باید با دیدگاه حاج قاسم سلیمانی آن را شکل دهیم، گفت: سردار سلیمانی سیاستمدار حرفه‌ای در تراز جمهوری اسلامی و انسان بسیار ورزیده در حوزه دیپلماسی بود که ایجاد وحدت و برادری محور سخنرانی‌های ایشان است.

زینی‌وند توجه به زوایای کمتر دیده شده از زندگی سردار سلیمانی در ترویج مکتب ایشان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مهمترین ویژگی سردار سلیمانی مردمی بودن است، کلید واژه‌هایی که ایشان در سخنرانی‌های خودشان در اتحاد و برادری و ادبیات همدلانه داشتند.

استاندار کرمان اظهار داشت: به نوعی زایش جدید در انقلاب اسلامی متناسب با نسل جوان توسط سردار سلیمانی در سخنرانی‌های ایشان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: همه گمان می‌کنند زمانی که سردار سلیمانی داعش را شکست داده و یا در سوریه و لبنان حضور یافته، لشکر و تیپی به راه‌انداخته و عملیات نظامی انجام داده است. در حالی که حضور سردار در این کشورها به دعوت سران این کشورها بوده است، اما با امکانات مردم ساختارهایی را ایجاد می‌کند که نتیجه آن شکست داعش و جنگ 33 روزه و اظهارنظر برادری میان مسلمانان می‌شود.

وی شخصیت سردار سلیمانی را چندوجهی توصیف کرد و گفت: گفتمان ایشان آنچنان اثرگذار بوده که گروه‌های مردمی و فرماندهان کشورهای دیگر ایشان را به فرماندهی نظامی خود می‌پذیرند، کلیه اقدامات سردار در خاورمیانه از امکانات خود آن مردم و برگرفته از ساختارهای جمهوری اسلامی بوده است.

استاندار کرمان ابراز داشت: جمهوری اسلامی کشور ساختارهایی چون بسیج و سپاه و غیره است، جنگ هشت سال دفاع مقدس به مردم واگذار شد و پیروزی‌ها به دست آمد. خلاقیت‌هایی که افراد بزرگی چون سردار سلیمانی رقم زدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز