رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد:

دو هزار و ۳۵۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کردند/ابتلای ۴۲۸۰ نفر از کادر بهداشت و درمان استان به کرونا

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۹:۳۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۶۲۰۱
دو هزار و ۳۵۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کردند/ابتلای ۴۲۸۰ نفر از کادر بهداشت و درمان استان به کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این‌که استان کرمان دو پیک کرونا را پشت سر گذاشته که اوج پیک دوم در آبان‌ماه بود، گفت: دو هزار و 350 نفر در اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی‌نژاد در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: «در استان کرمان در واقع دو پیک بیماری کرونا را تجربه کردیم و اوج پیک دوم در آبان ماه بود».

وی افزود: «در پیک اولیه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان متوسط بستری هفتگی 86 مورد بود و در اوج پیک دوم به بیش از 100 مورد رسیدیم و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در پیک اول روزانه حدود 25 مورد و در پیک دوم حدود 42 مورد بود که اکنون به شش مورد رسیده‌ایم».

رشیدی‌نژاد با اشاره به این‌که از ابتدای شیوع کرونا در استان کرمان 34 هزار و 524 مورد بستری در بیمارستان‌ها داشته‌ایم، اضافه کرد: «دو هزار و 350 نفر فوتی‌های ناشی از کرونا در استان هستند و موارد قطعی 15 هزار و 525 مورد ثبت شده است».

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به این‌که چهار هزار و 280 نفر از پرسنل حوزه‌ی بهداشت و درمان استان کرمان تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند، بیان کرد: «در این مدت شش شهید مدافع سلامت را تقدیم کرده‌ایم که پرونده‌ی چهار نفر از آن‌ها تاکنون قطعی شده است».

وی ادامه داد: «در یک سال گذشته نزدیک به 50 درصد تعداد تخت‌های ICU  در استان کرمان افزایش یافت که کار بسیار بزرگی بود و در حال حاضر 394 تخت ICU به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند و 140 دستگاه ونتیلاتور نیز به تجهیزات بیمارستان‌های استان اضافه شد که علاوه بر این کمک‌های خیران و شرکت‌های اقتصادی را به حوزه‌ی بهداشت و درمان استان داشتیم».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز