رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

درصد موارد مثبت تست‌های کووید-۱۹ رو به افزایش است

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۰۹:۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۵۳۲۹
درصد موارد مثبت تست‌های کووید-۱۹ رو به افزایش است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: نسبت مثبت شدن تست‌های کووید-19 بیماران سرپایی استان رو به افزایش است و این یعنی مردم بیشتر در معرض آلودگی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا رشیدی‌نژاد انتظار خود از تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی را فعالیت بیشتر و جدی‌تر به ویژه در شهرستان‌ها بیان کرد و گفت: نتایجی که تاکنون به دست آمده حاصل زحمات همه دستگاه‌های دخیل است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مجموع به لحاظ عملکردی کارنامه خوبی در مقابله با بیماری کروناویروس دارد و بین پنج دانشگاه کشوری است و در شناسایی زودرس هم رتبه‌های اول و دوم را دارد.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بیماریابی زودهنگام، شناسایی زودرس و اطمینان از قرنطینگی را سه رکن اساسی و مهم در طرح شهید سلیمانی با هدف قطع زنجیره کووید-19 و کاهش موارد بستری و مرگ و میر بیمار برشمرد.

دکتر رشیدی‌نژاد با بیان اینکه "نسبت مثبت شدن تست بیماران سرپایی استان رو به افزایش است" گفت: این یعنی مردم بیشتر در معرض آلودگی قرار گرفته‌اند. در حال حاضر 38 بیمار زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند، 110 نفر در آی‌سی‌یو و 440 نفر در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته تعداد بیماران بستری متوقف شده اما کم نشده و میزان ورودی و خروجی بیمارستان‌های استان ثابت است. برای شیب نزولی بیماری باید کاهش ورودی به بیمارستان‌ها و تست‌های مثبت را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به اهمیت شناسایی زودرس مبتلایان کووید-19 پرداخت و گفت: شهروندان هیچ واهمه‌ای نباید از انجام تست‌ داشته باشند. 45 هزار کیت در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان تهیه شده که تنها 25 هزار مورد تست سریع انجام گرفته و کمبودی هم در این زمینه نداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز