مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان عنوان کرد:

حوادث طبیعی بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان به کرمان خسارت زد/شناسایی ۹۹۲ روستای در معرض خطر سیلاب

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۱:۳۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۳۱۳۸۵
حوادث طبیعی بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان به کرمان خسارت زد/شناسایی ۹۹۲ روستای در معرض خطر سیلاب
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان این‌که از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 76 مورد حادثه‌ی غیرمترقبه در استان رخ داده است، گفت: این حوادث حدود پنج‌هزار و 254 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید سعیدی بیان کرد: «در دی ماه سال‌جاری بر اثر سرما به ۲۹ هزار و ۵۸۶ هکتار اراضی زراعی و ۱۷ هزار و ۹۷۴ هکتار اراضی باغی استان کرمان خسارت سرمازدگی وارد شد که در مجموع دو هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در بخش زراعی و باغی به محصولات کشاورزی برآورد شده است».

وی ادامه داد: «همچنین بر اثر وزش تندباد و طوفان، شش هزار و ۹۹۵ هکتار از اراضی زراعی استان به میزان ۳۱۲ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند».

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان اظهار کرد: «زمین‌لرزه، سیل، طوفان، گردوغبار، خشکسالی، فرونشست زمین و صاعقه بیشترین حوادث طبیعی و غیرمترقبه را در استان تشکیل می‌دهند».

وی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه‌های نسبتا شدید در استان گفت: «با وعد‌ه‌ی ریاست‌جمهوری تمام واحدهای خسارت‌دیده از زلزله در مناطق هجدک راور و کوهبنان ظرف مدت چهار ماه بازسازی شد».

سعیدی افزود: «در حال حاضر هشت ایستگاه لرزه‌نگاری در استان کرمان فعالیت دارد که به‌زودی با ساخت و تجهیز سه ایستگاه دیگر، تعداد ایستگاه‌های زمین‌لرزه استان به ۱۱ مورد می‌رسد».

وی با اشاره به اقدامات مدیریت بحران استان کرمان گفت: «افتتاح شبکه بیسیم رادیو ترانک مدیریت بحران استان کرمان در سال گذشته برای نخستین مرتبه اتفاق افتاد که در مواقع حادثه و بحران خطی امن و مطمئن برای ارتباط بین بخش‌های مختلف فراهم می‌کند».

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: «افتتاح مرکز مانیتورینگ و تدوین سند جامع آموزش مدیریت بحران استان و فرآیند الکترونیکی کردن پرداخت خسارات ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه و بحران‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است».

وی با اشاره به بروز حوادث طبیعی در نقاط مختلف کشور در سال‌های گذشته بیان کرد: «به استان‌های گلستان، سیستان‌وبلوچستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان امدادرسانی کردیم و در سیل خوزستان، استان کرمان معین شهرستان حمیدیه بود».

سعیدی اضافه کرد: «همچنین در جریان سیل فرودین‌ماه امسال ۳۰۰ واحد مسکونی در نقاط مختلف استان کرمان بازسازی و مقاوم‌سازی شده است».

وی ادامه داد: «برای نخستین مرتبه در کشور مانور مشترک زلزله بین استان‌های یزد و کرمان با ساماندهی یک هزار نفر و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در استان کرمان برگزار شد».

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تاکید کرد: «هجوم ملخ‌های صحرایی در جنوب و غرب استان در سال‌های گذشته یکی از مواردی بود که استان در این سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کند و تاکنون توانستیم به طور موثری از هجوم آن‌ها به مزارع و باغات جلوگیری کنیم».

وی با اشاره به شناسایی مناطق در خطر سیلاب در استان کرمان افزود: «۹۹۲ روستای در معرض خطر سیلاب در استان کرمان شناسایی شده است که کار ایمن‌سازی آن‌ها در دستور کار قرار دارد».

وی ادامه داد: «طی سالهای ۹۸ و ۹۹ در ۱۹ شهرستان و ۴۰ منطقه، ۳۶ کیلومتر سیل‌بند احداث شده و ۷۴ رودخانه‌ی اولویت‌دار به طول ۱۳۳ کیلومتر لایروبی شده‌اند».

سعیدی بیان کرد: «سیاست مدیریت بحران استان کرمان از مدیریت بحران به مدیریت ریسک تغییر یافته است و نقاط حادثه‌خیز و در معرض خطر را شناسایی کردیم».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز