استاندار کرمان:

بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۱:۰۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۳۲۶۹۴
بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
استاندار کرمان گفت: بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در دهه فجر امسال در استان کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی چهل و دومین دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کرمان افزود: در حوزه عمرانی بیش از 288 طرح ملی و استانی با اعتباری بالغ بر 349 میلیارد تومان در استان کرمان افتتاح و همچنین 46 طرح با اعتبار 170 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح‌های اقتصادی اشتغالزا نیز بیش از 90 پروژه مهم متعلق به بخش خصوصی است که بالغ بر 13 هزار و 500 میلیارد تومان حجم سرمایه‌‌‌گذاری آنهاست و 4 هزار و 100 نفر را مشغول به کار می‌کنند.  

استاندار کرمان همچنین گفت: در دهه فجر امسال ۳۷۱ پروژه زیربنایی با ۷۶۴ میلیارد ریال اعتبار در روستاهای استان کرمان و با محوریت دهیاری ها به بهره‌برداری می‌رسد.

زینی‌وند بیان داشت: پروژه‌های کلنگ‌زنی در حوزه جهاد کشاورزی جنوب، اداره کل راه و شهرسازی استان، برق منطقه‌ای و کمیته امداد هستند که کمیته امداد با 23 پروژه بیشترین تعداد و برق منطقه‌ای با 119 میلیارد و 504 میلیون تومان بیشترین اعتبار پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.  

استاندار کرمان ابراز داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با 58 پروژه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با 46 پروژه و شرکت آب و فاضلاب استان با 37 پروژه بیشترین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری را در توزیع دستگاهی دارند.

به گزارش برنا؛ در این میان پروژه‌های بزرگ کارخانه مس کاتد بابک مس ایرانیان در شهربابک، کارخانه گندله آهن گهرزمین سیرجان، کارخانه کنسانتره آهن بین‌الملل اسمیران سیرجان، کارخانه آهک و دولومیت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه کرمان، کنسانتره آهن با استفاده از باطله کاویان گهر سیرجان، خط 2 کنسانتره آهن گهرزمین، سنگ‌آهن دانه‌بندی شده واحد خردایش 2 شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر، بریکت سرد آهن اسفنجی کارخانه کاویان گهر سیرجان و سنگ‌شکنی، انباشت، برداشت و دانه‌بندی سنگ آهن گهر زمین قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز