استاندار کرمان در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان:

تقویت رسانه‌ها از اولویت‌های راهبردی ماست/ مدیران به هیچ وجه با رسانه‌ها درگیر دعوا و مسائل قضائی نشوند

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۰:۴۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۵۵۴۳
تقویت رسانه‌ها از اولویت‌های راهبردی ماست/ مدیران به هیچ وجه با رسانه‌ها درگیر دعوا و مسائل قضائی نشوند
استاندار کرمان گفت: هر اقدامی در راستای تقویت مطبوعات استان به عنوان یک اولویت راهبردی تا زمانی که در استان هستم کوتاهی نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در دیدارِ اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان عنوان کرد: اگر کسی جنس خبر، اهمیت کار مطبوعات در جریان سازی و هدایت افکار عمومی و نقشی که می‌تواند در کشور داشته باشد را به خوبی بشناسد، آن موقع خبر و خبرنگار و حوزه رسانه از مولفه‌های قابل تکریم و احترام است.

وی بیان کرد: ماهیت کار خبر و رسانه را به واسطه شرایط سخت کاری و حضور در شرایط مختلف و بعضا آسیب‌هایی که می‌بینند، شایسته و مقدس می‌دانم.

زینی وند افزود: اخبار و تحلیل یک خبرنگار و گاهی برملا کردن مسائل به ضرر منافع ملی و مردم، در آینده یک کشور، سلامت و شفاف سازی امور، جلوگیری از تضییع حقوق مردم و فساد را می‌گیرد و به روند توسعه کشور‌ها کمک می‌کند.

زینی وند گفت: در جنبه‌های مختلف نگاه کنید کار خبرنگاری مقدس است، گاهی رسانه‌ای ارگان رسمی یک حزب و نهاد است و باید کار خودش را بکند، حال ممکن است در راستای عقیده و دیدگاه ما نباشد.

وی ابراز داشت: همه رسانه‌ها محترم هستند حتی آن‌هایی کار سیاسی و جناحی می‌کنند و به نظر من همه مدیران و مسئولان باید قدر کار رسانه‌ای را بدانند و با رسانه‌ها مهربان‌تر برخورد کنند.

استاندار کرمان گفت: آنجایی که مغرضانه تخریب رسانه‌ای نمی‌شود باید از نقد‌های گزنده هم استقبال کرد و خواهش ما از همه مدیران این است که به هیچ وجه با رسانه‌ها به خاطر نقد و یا تخریب غیرهدفمند، درگیر دعوا و مسائل قضائی نشوند.

وی ابراز داشت: خانه مطبوعات در کنار پیگیری مشکلات صنفی رسانه‌ها، رسالتی هم در ارتقای کار کیفی رسانه‌ای دارد و مهمترین مولفه آن آموزش است.

زینی وند از رسانه‌ها خواست تا کلید واژه سازی کنند و حول آن برای یک منطقه کشور تحلیل بنویسند و افزود: تکرار یک کلید واژه، تبدیل به مطالبه می‌شود و بخش عمده‌ای از اهداف و سیاست گذاری‌ها را به سمت تحقق آن‌ها سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: کرمان هم استان مهمی است که ظرفیت‌های زیادی از آن به فعلیت رسیده و ظرفیت‌های غیرفعال زیادی هم دارد. در بخش‌هایی توسعه یافته و در بخش‌هایی نیز به شدت توسعه نیافته مانده است.

زینی‌وند تصریح کرد: رسانه‌ها برای توزان توسعه منطقه‌ای و بخشی در استان باید کمک و گفتمان سازی کنند. اهمیت رسانه نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی عنوان کرد: هر اقدامی در راستای تقویت مطبوعات استان به عنوان یک اولویت راهبردی تا زمانی که در استان هستم کوتاهی نخواهیم کرد.

برپایه این گزارش؛ محمدرضا نژادحیدری مدیرخانه مطبوعات، مطهره کریمی، عرفان امیرخسروی و اباذر خواجویی‌نسب از اعضای هیئت مدیره و سید رضا میرحسینی از بازرسین خانه مطبوعات در این جلسه حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز