استاندار کرمان:

مشارکت در انتخابات بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۰۷:۳۶:۴۷
کد خبر: ۱۱۴۸۷۶۸
مشارکت در انتخابات بسیاری از مشکلات را حل می‌کند
استاندار کرمان گفت: اصل انتخابات به مشارکت است و مشارکت بالا در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ بسیاری از مسائل کشور را در بُعد داخلی و بین‌المللی حل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در جمع خبرنگاران اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در خرداد ماه 1400 را یادآور شد و عنوان کرد: امیدواریم همه مردم به ویژه قشر جوان پرشور و با تعدد در شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کنند و روستایی بدون ظرفیت بزرگ شورا باقی نماند.

وی با بیان اینکه "اصل انتخابات به مشارکت است"، تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشارکت بالا در انتخابات را خاطرنشان کرد و گفت: مشارکت بالا در انتخابات خرداد 1400 بسیاری از مسائل کشور را در بُعد داخلی و بین‌المللی حل می‌کند.

استاندار کرمان افزود: مشارکت پایین در انتخابات 1400، فشارها بر کشور را به ویژه در بعد بین‌المللی افزیش می‌دهد و مسائل کشور به سختی بیشتری مواجه می‌شود.

زینی‌وند، مشارکت در انتخابات را کار ملی و شرعی و نشانه حس مسئولیت مردم دانست و ابراز داشت: مشارکت بالای مردم در انتخابات علی‌رغم همه سختی‌ها و گلایمندی‌ها در معیشت، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و کارشناسان علوم اجتماعی و سیاسی می‌توانند روی این مسئله تحلیل کنند.

* اعتبارات ویژه برای حفظ ساختار طبیعی میمند

استاندار کرمان همچنین با اشاره به بازدید خود از روستای دستکند و ثبت جهانی "میمند"، این روستا را ظرفیت برجسته گردشگری خواند و تاکید کرد که باید اقدامات موثر برای حفظ ساخت طبیعی آن انجام گیرد و  افزود: شرایط زیستی بومیان در روستای صخره‌ای میمند باید فراهم شود که این منطقه گردشگری خالی از سکنه نشود.

زینی‌وند اجرای طرح چند جانبه برای روستای میمند و توجه به همه ابعاد آن را لازم دانست و گفت: در تقویت اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری، روستای تاریخی میمند مورد توجه ویژه قرار خواهد داشت.

استاندار کرمان اظهار داشت: بر کشاورزی شهربابک تاکید کردیم که آموزش‌های لازم به مردم برای خارج شدن از شکل سنتی صورت گیرد تا علاوه بر تولید ثروت و رفاه کشاورز، جذبه برای تداوم شغل کشاورزی در بین نسل جدید فراهم باشد.

زینی‌وند به ظرفیت صنعتی و معدنی شهرستان شهربابک نیز اشاره داشت و گفت: به شکل هدفمند‌تر به چرخه تولید و ارزش افزوده در این ثروت خدادادی باید توجه شود، ضمن اینکه خیر و ثمره اول آن هم باید به مردم شهرستان در رفاه، شهرسازی، زیرساخت‌ها و اشتغال برسد.

استاندار کرمان، راه‌اندازی صنایع جنبی و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی حوزه فرهنگی، ورزشی و مذهبی را مورد تاکید قرار داد.

** هیچ کار مفیدی در استان به ویژه اشتغال و سرمایه‌گذاری نباید معطل تصمیم مدیران باشد

استاندار کرمان همچنین به برگزاری جلسه مشترک ستادهای اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شهربابک اشاره کرد و گفت: همواره به مدیران تاکید کرده‌ایم که هیچ کار مفیدی در استان به ویژه اشتغال و سرمایه‌گذاری نباید معطل تصمیم مدیران باشد و باید سریع تعیین تکلیف شود، حتی اگر با حضور شخص مدیر در محل کارگاه انجام شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران هم توجه داشته باشند که کار خارج از روال قانونی مطالبه نکنند.

زینی‌وند در خصوص محور “شهربابک – هرات” به عنوان محور ارتباطی مهم دو استان کرمان و یزد گفت: بخشی از این مسیر باقی مانده که پیگیری خواهیم کرد تا در بودجه سال آینده مدنظر قرار گیرد.

استاندار کرمان همچنین از پیگیری تاسیس پست جدید برق در شهرستان شهربابک با مشارکت استان و وزارت نیرو خبر داد و گفت: در توافق با پست بخش خصوصی، فعلا مشکل صنایع منطقه برطرف خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز