استاندار کرمان:

اولویت ما بر عدم قطع برق منازل است/ مزارع مجاز رمزارز تا پایان شهریور ماه از مدار خارج شده‌اند

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۹:۲۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۷۰۲۵
اولویت ما بر عدم قطع برق منازل است/ مزارع مجاز رمزارز تا پایان شهریور ماه از مدار خارج شده‌اند
استاندار کرمان گفت: تمام تلاش و اولویت ما بر این است که منازل دچار خاموشی نشوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در جلسه فوق‌العاده مدیریت برق استان عنوان کرد: طی زمستان گذشته و سال جاری، کرمان جزو استان‌هایی است که در آن با هم‌افزایی دستگاه‌ها، مدیریت خوبی در مصرف انرژی و برق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در کشور با کمبودی در حوزه برق مواجه هستیم و از سویی با توجه به اینکه توزیع برق به صورت متمرکز است، لذا همه تصمیم گیری‌ها در این حوزه در داخل استان نیست.

استاندار کرمان تصریح کرد: در حالت عادی پیک مصرف برق در استان کرمان تا 2900 مگاوات هم می‌رسد، اما اکنون در کشور حدود 2200 مگاوات سقف مصرف تعیین شده است.

زینی‌وند به دسته‌بندی صورت گرفته در استان برای مدیریت و صرفه‌جویی برق اشاره کرد و افزود: نخستین صرفه‌جویی را در دستگاه‌های دولتی اعمال کردیم و به همین منظور ساعات ادارات از ابتدای خرداد ماه تغییر کرده‌اند و دستگاه‌هایی نیز که مصرف برق بالایی داشته باشند، مشمول قطع برق می‌شوند.

وی اضافه کرد: حوزه‌های صنعتی و کشاورزی هم با نظر و هماهنگی خودشان مدیریت مصرف برق صورت می‌گیرد تا در صورت اجبار به قطع برق آسیب سنگینی به واحد و یا کالای استراتژیک تولیدی وارد نشود.

استاندار کرمان گفت: با توجه به انتخابات و تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری حساسیت‌هایی نیز در قطع برق از جمله صدا و سیما وجود دارد که تاکید کرده‌ایم تا مراقبت‌های لازم صورت گیرد که شهروندان به صورت عادلانه از دیدگاه همه کاندیداها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه حساسیت قطع برق در روز انتخابات نیز وجود دارد که با مشکلی برخورد نکنیم تاکید کرد: تمام تلاش و اولویت ما بر این است که منازل دچار خاموشی نشوند.

استاندار کرمان از عموم شهروندان خواست تا در ماه‌های گرم سال همراهی لازم را برای مدیریت مصرف برق حتی با خاموشی یک لامپ و وسایل اضافه داشته باشند.

وی همچنین ابراز داشت: مزارع رمز ارز نیز با توجه به مصرف برق بالایی که دارند، براساس دستور رئیس جمهور تا شهریور ماه از مدار خارج می‌شوند و در شهرستان رفسنجان نیز این کار صورت گرفته و رمز ارزهای غیرمجاز نیز در حال شناسایی هستند.

استاندار کرمان، نصب کنتورهای هوشمند را در راستای کمک به مواقع بحرانی مورد تاکید قرار داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز