معاون امور جوانان حزب وحدت ملی استان کرمان عنوان کرد:

باز هم کرونا، تعطیلی و تبعیت اصناف و جای خالی حمایت

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۸:۵۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۲۱۳۳
معاون امور جوانان حزب وحدت ملی استان کرمان گفت: اصناف از مصوبات ستاد کرونا تبعیت می کنند اما حمایتی دریافت نمی‌کنند.

حمید شیردل معاون امور جوانان ائتلاف وحدت ملی استان کرمان در گفت‌وگو با برنا در خصوص تعطیلی چندباره اصناف بیان داشت: در دوره‌ای که بیکاری دامن گیر کشور شده و استان کرمان پایین ترین میزان اشتغال در کشور را به خود اختصاص داده و مسئولان جوانان را به حضور در بازار و فضای کسب و کار تشویق می کنند، طی دوسال گذشته با تعطیلی اصناف ضررهای جبران ناپذیری به اصناف خصوصا کاسبان جوانی که به تازگی پا به عرصه کسب و کار گذاشتند ، وارد شده است.

او با اشاره به اینکه مسئولان خود مصوبات ستاد کرونا را جدی نمی‌گیرند و الگوی نامناسبی برای مردم‌ هستند، اذعان داشت: چگونه مسئولان توقع دارند مردم مصوبات را رعایت کنند و از همه مهمتر اصناف که از مصوبات تبعیت می کنند چه حمایت هایی را دریافت کردند.

شیردل با اعلام اینکه مدیریت کرونا ستاد کرونا در تعطیلی اصناف خلاصه شده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی می توان‌تعطیلی اصناف را کارشناسی کرد و اصناف کم خطر را شناسایی و شرایط و محدودیت های طبقه بندی شده ای را برای اصناف ارائه داد.

معاون‌ حزب ائتلاف وحدت ملی اظهار داشت:  اصناف در رنگبندی قرمز بارها تعطیل شده اند اما وقتی پای درد و دل کاسبان و مغازه داران مینشینی‌، در اخذ مالیات، حق عضویت، عوارض، حق بیمه تامین اجتماعی کارگران و ... بسته حمایتی پیش بینی نشده است.

شیردل با اعلام‌ اینکه اصناف هم در ازای ضررهای وارده، تقاضاهایی دارند، گفت: معافیت حق السهم کارفرمایان در سازمان تامین اجتماعی، استمهال چک های برگشتی واحدهای صنفی، تخفیف و بخشودگی مالیاتی و عدم دریافت عوارض صنفی از جمله درخواست های واحد های صنفی که مکررا به مراجع ذیصلاح ارائه نموده اند ولیکن تا کنون حمایتی دریافت نکرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز