استاندار کرمان:

روایتگری دفاع مقدس، تقویت کننده گفتمان انقلاب اسلامی است

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۷:۵۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۸۲۰۶
روایتگری دفاع مقدس، تقویت کننده گفتمان انقلاب اسلامی است
استاندار کرمان، ادبیات و تولید گفتمان جدید را برای تعریف و روایتگری دفاع مقدس به عنوان پایه های انقلاب ضروری برشمرد و گفت: روایتگری برای نسل جوان باید ناظر بر کم اثر کردن تخریبی باشد که دفاع مقدس را به عنوان آسیب ایران و جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند، در شورای هماهنگی دفاع مقدس، استان کرمان را از پایه های اصلی در دفاع مقدس معرفی و عنوان کرد: بعد از جنگ تحمیلی نیز در استان کرمان اقدامات موثری در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس شکل گرفت و اوج محصول دفاع مقدس را در سردار شهید سلیمانی و سبک و مکتب ایشان می بینیم.

وی ضمن آنکه از دستگاه های مختلف خواست در حوزه دفاع مقدس به تولید محتوا بپردازند افزود: مدیرانی که به این حوزه توجه نکنند به عنوان بی مسئولیتی شناخته می شود.

استاندار کرمان، برگزاری مراسم باشکوه و محوری هفته دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس با توجه به شرایط کرونایی را خواستار شد‌.

زینی وند بیان داشت: تولید محتوا و قلم زدن در حوزه دفاع مقدس را با تکرار آثار و روایتگری گذشته نمی‌توان ادامه داد، نسل کنجکاو و فعال کنونی که بیشتر اطلاعات خود را از فضای مجازی می گیرد را نمی توان با روایتگری ساده گذشته با دفاع مقدس آشنا کرد.

استاندار کرمان، داشتن ادبیات و تولید گفتمان جدید را برای تعریف و روایتگری دفاع مقدس به عنوان پایه های انقلاب ضروری برشمرد و افزود: روایتگری برای نسل جوان باید ناظر بر کم اثر کردن تخریبی باشد که دفاع مقدس را به عنوان آسیب ایران و جمهوری اسلامی معرفی می کنند.

وی ادامه داد: سن دسترسی به اطلاعات متراکم فضای مجازی به ۸ و ۹ سالکی رسیده و در حقیقت هیچ مانعی برای ورود اطلاعات به تار و پود هویتی کودکان و نوجوانان وجود ندارد، لذا در برابر این سیل بنیاد برافکن باید ادبیات روایتگری عظیم و مستحکمی داشت.

استاندار کرمان گفت: مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید تولید محتوا، دفاع از دفاع مقدس و قهرمانان ملی باشد. عملکرد شهدا و جانبازان در روح و جان جوانان ما آنچنان باید تبیین شود که وقتی فرزند شهید، جانباز و یا مزار شهید را می‌بینند آن را در آغوش بگیرند.

وی عنوان کرد: کرمان به دلیل توانمندی در تولید ادبیات جذاب و مفاهیم زیبا در حوزه‌های فرهنگی، علمی، مذهبی و دفاع مقدس و جایگاهی که اکنون در حوزه ایثارگری به واسطه مکتب شهید سلیمانی دارد باید پیشرو باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز