فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد:

در وقوع تصادفات جاده‌ایِ استان کرمان روند کاهشی را شاهد هستیم/۳۰۸۰ خودروی شوتی در کرمان توقیف شد/هدف ما ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین مردم است/افزایش ۶۷ درصدی کشف کالای قاچاق

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۰۹:۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۴۵۰۶
در وقوع تصادفات جاده‌ایِ استان کرمان روند کاهشی را شاهد هستیم/۳۰۸۰ خودروی شوتی در کرمان توقیف شد/هدف ما ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین مردم است/افزایش ۶۷ درصدی کشف کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در وقوع تصادفات رانندگی در جاده‌های استان کرمان روند کاهشی را شاهد هستیم و در مجموع ۳۰ درصد وقوع تصادفات، هشت درصد کاهش متوفیان و ۹ درصد کاهش مجروحین اتفاق افتاده است.

به گزارش برنا؛ سردار عبدالرضا ناظری در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا با اشاره به نقش رسانه‌ها در تامین امنیت به ویژه ترویج احساس امنیت در جامعه اظهار کرد: «همه‌ی سازمان‌ها به دنبال هوشمندسازی هستند و پلیس هوشمند امروز پیشرو است و به دنبال پیاده‌سازی امنیت پایدار خواهد بود و سازمان هوشمند در ماموریت‌های خود با برنامه عمل می‌کند».

وی افزود: «حجم بالای اطلاعات، تغییر شتابان محیطی و فناوری‌های ایجاد شده ضرورت ارتباط مستمر و پویا با محیط پیچیده‌ی بیرونی را ایجاب می‌کند و اصحاب رسانه نقش بسزایی در این زمینه دارند».

ناظری با اشاره به اینکه امنیت پایدار و دیرپا یعنی مردم از مواهب امنیتی در درازمدت بهره ببرند و کشور را در مقابل تهدیدات، مقاوم‌سازی کنیم و ناجا نقش پیشگیرانه داشته باشد، گفت: «ما به دنبال پیشگیری از بروز ناامنی هستیم و این مهم کمک همه سازمان‌ها را می‌طلبد و نقش مردم در این حوزه بسیار تاثیرگذار است».

وی اضافه کرد: «منش پلیس اقتدار توام با رافت، مهربانی و جوانمردی است که از مصادیق امنیت پایدار است و تمامی مولفه‌های ثبات اعم از داخلی و خارجی باید در جامعه وجود داشته باشد».

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به برنامه‌های هفته‌ی ناجا در استان کرمان به ویژه در حوزه‌ی ترافیک، گفت: «هدف ما ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین مردم است و از برخوردهای قهری کمتر استفاده می‌کنیم اما همکاران ما حتما با رانندگان دارای رفتارهای پرخطر برخورد قانونی انجام می‌دهند».

وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف در هفته‌ی ناجا اجرا خواهد شد، افزود: «در راستای توسعه‌ی نگهبان محله که در راستای امنیت پایه خواهد بود، دهمین گردهمایی سراسری را در هفته‌ی ناجا برگزار می‌کنیم».

ناظری با اشاره عملکرد فرماندهی انتظامی استان کرمان از ۱۳ مهرماه سال گذشته تا ۱۳ مهرماه امسال بیان کرد: «حدود ۴۳ درصد از تماس‌های حاصل شده با ۱۱۰ در استان عملیاتی شده، بیش از سه میلیون و ۲۶۰ هزار خدمت در حوزه‌ راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه و هشت مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه برگزار شده است».

وی از کسب رتبه‌ی اول کشفیات و برخورد با قاچاقچیان موادمخدر در کشور توسط فرماندهی انتظامی استان کرمان برای دومین سال پیاپی خبر داد و گفت: «طی یک سال اخیر ۱۷۶ تن انواع مواد مخدر توسط  همکاران ما در نیروی انتظامی استان کشف شده است».

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: «بیش از ۶۷ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را طی یک سال گذشته در استان داشتیم که ارزش ریالی این کالاها بیش از ۳۴۹ میلیارد تومان بوده است».

وی با اشاره به اینکه کشفیات سلاح و مهمات در استان با تشدید برخوردها، ۲۱ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: «در طرح برخورد با خودروهای شوتی امسال قریب به ۳۰۸۰ خودرو را توقیف کردیم و کار را در این زمینه با جدیت در استان آغاز کرده‌ایم و سایر استان‌ها از این اقدام در برخورد با کسانی که آسایش و آرامش مردم را در جاده‌ها مختل می‌کردند، بهره‌مند هستند».

ناظری یادآور شد: «در جرایم خشن و به ویژه سرقت مسلحانه بیش از ۲۰ درصد کاهش و در سرقت به عنف کاهش ۲۶ درصدی در استان کرمان در یک سال اخیر شاهد بودیم؛ در کشف و وقوع سرقت‌های خشن ۱۰ درصد و در جمع سرقت‌ها هفت درصد افزایش داشتیم».

وی از افزایش ۱۰۰ درصدی قتل‌ها که اکثرا مربوط به اختلافات اجتماعی و خانوادگی بوده، خبر داد و افزود: «در وقوع تصادفات رانندگی در جاده‌های استان کرمان روند کاهشی را شاهد هستیم و در مجموع ۳۰ درصد وقوع تصادفات، هشت درصد کاهش متوفیان و ۹ درصد کاهش مجروحین اتفاق افتاده است».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز