علیزاده:

«باغ موزه وزیری» میزبان جشنواره موسیقی نواحی ایران می‌شود

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۳:۰۷:۲۶
کد خبر: ۱۲۴۸۴۳۹
«باغ موزه وزیری» میزبان جشنواره موسیقی نواحی ایران می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: محل برگزاری جشنواره که پیش از این کاروانسرای گنجعلی‌خان بود را به باغ موزه وزیری که یکی از مراکز تاریخی کرمان مربوط به دوره قاجار است و مرمت شده است، انتقال دادیم. معتقدیم «باغ موزه» محل شایسته‌ای برای میزبانی جشنواره است.

به گزارش برنا؛ محمدرضا علیزاده در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: خوشحالیم بار دیگر جشنواره موسیقی نواحی ایران به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود  و اعتبار جشنواره افزون شده است. امروز که به عنوان دبیر اجرایی جشنواره چهاردهم در خدمت شما هستم، باعث افتخارم است که بگویم این جشنواره با همه فراز و فرودش امروز و در دوره چهارهم به این کمال و جایگاه رسیده است.

او ادامه داد: با وجود اینکه دوره سیزدهم همزمان با شیوع بیماری کرونا شد اما به همت مسئولان، چراغ این جشنواره خاموش نشد و سال قبل جشنواره موسیقی نواحی ایران به صورت آنلاین برگزار شد و خوشبختانه تهدیدها تبدیل به فرصت شدند و ما خارج از مرزهای ایران هم در بستر فضای مجازی مخاطب داشتیم.

مدیر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: امسال با دشواری و همچنان با وجود اپیدمی با همراهی مدیران عالی کشور شاهد برگزاری جشنواره چهاردهم در کرمان هستیم  و میزبان ۱۱۰ هنرمند و عوامل اجرایی در استان کرمان هستیم.

علیزاده اضافه کرد: همان‌طور که مستحضر هستید، کرمان استانی است که در حوزه فرهنگی و  موسیقی بومی دارای ارزش ها و‌اصالت هاست و همه ساله زبده‌ترین هنرمندان موسیقی اقوام و نواحی سراسر ایران میزبانی کرده است و ما مفتخریم که بیش از یک دهه در حوزه این هنر شریف کار کرده‌ایم.

او درباره بخش اجرایی جشنواره توضیح داد: در حوزه اجرایی، ما جلسات ستاد را در کرمان و تهران داشته‌ایم که بخشی از این جلسات حضوری و بخشی آنلاین بود. امسال تصمیم گرفتیم تغییراتی نسبت به دو سال گذشته داشته باشیم و محل برگزاری جشنواره که پیش از این کاروانسرای گنجعلی‌خان بود را به باغ موزه وزیری که یکی از مراکز تاریخی کرمان مربوط به دوره قاجار است و مرمت شده است، انتقال دادیم. معتقدیم «باغ موزه» محل شایسته‌ای برای میزبانی جشنواره است. 

علیزاده اضافه کرد: تمام ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان در اختیار جشنواره قرار خواهد گرفت و تعامل خوبی در سطوح مختلف استان داشته‌ایم.

او همچنین اعلام کرد: سال گذشته جشنواره به دلیل شرایط موجود فقط به صورت آنلاین بود اما امسال هم از فضای باز استان استفاده می‌کنیم و هم ظرفیت مجازی را خواهیم داشت. رفسنجان، سیرجان و شهربابک هم به احتمال زیاد میزبان جشنواره خواهند شد  و در حال رایزنی با ستاد کرونا درباره میزبانی‌ها هستیم.

علیزاده از برگزاری برنامه زنده اینترنتی از برنامه‌ها، نکوداشت درگذشتگان عرصه موسیقی نواحی و نمایشگاه عکس جشنواره در ادوار مختلف در کنار اجراهای جشنواره چهاردهم خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز