ورود سامانه بارشی قوی به استان کرمان

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۰۷:۵۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۸۷۴۵
ورود سامانه بارشی قوی به استان کرمان
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از ورود سامانه بارشی قوی به استان از عصر چهارشنبه ۸ دی ماه خبر داد.

به گزارش برنا؛ مجید سعیدی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با حضور رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در شهرستان بم با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر شکل‌گیری سامانه بارشی در استان طی هفته جاری عنوان کرد: عصر چهاشنبه 8 دی ماه سامانه بارشی قوی از مناطق جنوب و غرب وارد استان می‌شود و به تدریج کل استان را فرا خواهد گرفت.

وی افزود: تا روز دوشنبه هفته بعد 13 دی ماه شاهد بارش‌های متناوب در سطح استان هستیم. بارندگی در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود و بیشترین شدت برای مناطق جنوبی استان پیش بینی شده است.

سعیدی با تاکید بر آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ستادهای مدیریت بحران شهرستانی تصریح کرد: آبگرفتگی معابر بسیار محتمل است و شهرداران باید تدابیر لازم را ببینند. فرمانداران نیز دهیاری‌ها را ملزم بر آمادگی کنند و ماشین‌آلات دهیاری‌ها باید فراخوان داده شده و به روستاها برگشت داده شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان تاکید کرد: راهداری‌ها کلیه پل‌ها و مسیل‌ها را بازدید کنند، ضمن اینکه کنترل و مدیریت انرژی در این ایام بسیار حائز اهمیت است.

سعیدی بیان کرد: در این ایام بارش در استان‌های همجوار فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم بسیار بالاست، لذا هم‌استانی‌ها سفر به این مناطق نداشته و حداقل تردد در جاده‌ها شاهد باشیم.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال 11 جانباخته در وقوع سیلاب‌ در استان داشتیم، لذا باید اطلاع‌رسانی‌ها بیشتر شوند و هشدارها و آگاهی‌بخشی به هم‌استانی‌ها صورت گیرد.

سعیدی از اجرای نهضت لایروبی رودخانه‌ها در استان از سال گذشته به همت معاونت عمرانی استانداری و با کمک نهادها و ارگان‌ها نام برد و گفت: 130 کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار و اصلی استان لایروبی شده‌ است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: 24 کیلومتر دایک حفاظتی در اطراف روستاهای اولویت‌دار و در مسیر سیلاب استان ایجاد و سعی شده تا تاب‌آوری روستاها بالا برده شود.

سعیدی ادامه داد: حفظ محصولات کشاورزی نیز اهمیت دارد و جهاد کشاورزی توصیه‌ها را به جامعه هدف خود داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز