نجار: تمام مالکان واحدهای ساختمانی موظف به بیمه ملک هستند

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۰۸:۰۰:۳۱
کد خبر: ۱۲۷۸۷۴۸
نجار: تمام مالکان واحدهای ساختمانی موظف به بیمه ملک هستند
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ابلاغ بیمه اجباری منازل مسکونی گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تمامی مالکان واحدهای ساختمانی موظف به بیمه ملک خود هستند.

به گزارش برنا؛ اسماعیل نجار در همایش پیامدهای اجتماعی زلزله به مناسبت هجدهمین سالگرد زلزله بم اظهار داشت: مدیریت واحد و منسجم در حوادث، پیشگیری و استفاده از ظرفیت های کشور از درس های این حادثه غم‌انگیز است.

وی عنوان کرد: با رعایت صحیح مسائل و قوانین مهندسی، هیچ تلفاتی در زلزله های بزرگ نخواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: از حادثه بم باید عبرت بگیریم و بحران را باور داشته باشیم و به وظایف خود به درستی عمل کنیم.

نجار با اشاره به آثار روانی زلزله پنجم دی ماه ۱۳۸۲ گفت: نظارت‌ها بر ساخت و ساز باید به صورت جدی و به درستی انجام گیرد ضمن آنکه حساسیت شهرداری ها به ایمنی و ساخت ها و سازها کاهش نیابد.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون بیمه اجباری ساختمان تصریح کرد: بیمه اجباری منازل مسکونی از ابتدای سال ۱۴۰۰ برای تمام واحدهای مسکونی که دارای قبض آب و برق هستند، الزامی شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از این پس تمامی مالکان واحدهای ساختمانی موظف به بیمه ملک خود هستند که هدف آن صیانت بیشتر از حق و حقوق صاحبان ساختمان‌ها است.

نجار گفت: براساس ابلاغ دولت از سال ۸۷، سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی شده و ۲.۵ میلیون واحد مسکونی روستایی دیگر باقیمانده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز