عملیات ساخت اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب شهید سلیمانی در کرمان آغاز شد

۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۱۱۶۸۲
با حضور وزیر آموزش و پرورش عملیات ساخت بزرگترین اردوگاه دانش آموزی در کرمان به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با حضور وزیر آموزش و پرورش، امام‌جمعه کرمان،نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی،فرمانده سپاه ثارالله استان، استاندار، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران کلنگ ساخت اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به زمین زده شد.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه آیین کلنگ زنی این اردوگاه گفت: اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فراتر از اردوگاههای دیگر طراحی و ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین پای کار هستند تا این اردوگاه ساخته شود، افزود: برای شروع ساخت این اردوگاه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از ردیف بودجه  فرهنگی کشور به این پروژه اختصاص یافته است.

عضو شورای فنی استان تصریح کرد: این اردوگاه در بالا دست هنرستان رضوان شهر کرمان ساخته می شود و مواردی از قبیل دسترسی و نزدیکی به گلزار شهداء، انتخاب منطقه خوش آب و هوای اردوگاهی، در مسیر سیلاب نبودن و ...در جانمایی آن لحاظ شده است.

هدایتی با اشاره به اینکه این اردوگاه با همکاری سپاه ثارالله استان، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس ساخته می شود، خاطر نشان ساخت: اجرای فضای سبز این اردوگاه بر عهده سپاه ثارالله استان می باشد و نوسازی مدارس بحث طراحی مدیریت سبز من جمله اجرای فاضلاب خاکستری،کلکتورهای خورشیدی، سیستم های تهویه بهینه، عایق های گرمایشی و سرمایشی و ... را در این پروژه اجرا خواهد کرد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: طبق سایت جانمایی این پروژه سردر با تمثال مبارک شهید حاج قاسم سلیمانی، خوابگاه ، سلف سرویس ، مسجد ، سالن امفی تئاتر ، درمانگاه، آتش نشانی، سالن ورزشی، زمین فوتبال ، پارکینگ و ... اجرا خواهد شد.

رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پیگیری پروفسور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت : ایشان پیگیری کردند و مصوبه تخصیص بودجه این اردوگاه را اخذ نمودند و اکنون در کرمان ۳۰ هکتار زمین در منطقه خوش آب و هوا و مشرف به شهر کرمان و گلزار شهداء کرمان جهت ساخت این اردوگاه اختصاص یافته است.

او تصریح کرد: با مساعدت دکتر نوری مقام عالی وزارت آموزش و پرورش به مساحت ۵ هکتار ساختمان جدید دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز در این منطقه ساخته خواهد شد.

رضایی افزود: تفاهم‌نامه ای بین سپاه ثارالله، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش ، استانداری منعقد خواهد شد تا همه دستگاهها برای اجرای هر چه بهتر این پروژه پای کار باشند.
انتهای پیام

WhatsApp Image 2022-03-20 at 11.55.47 AM

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز